Rijstebloem

<p>Dag allemaal. Even een vraagje. Onze kleine meid is aankomende zondag 4 maanden en slaapt al bijna 3 maanden op haar buik in de nacht.  Dat gaat super goed en vaak ook de hele nacht door. Nou las ik dat je mag beginnen met rijstebloem. Ze krijgt 4 flessen van 180 en de laatste in de avond 210 cc maar hoeveel rijstebloem doe je daar bij? En wat voor lepels? Een afgestreepte of volle eetlepel / theelepel?   Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt  Groetjes Daisy </p>
 
Als je kindje het goed doet, zou ik het niet gebruiken.. ik heb het eens geprobeerd (klein beetje in een fles) in de hoop dat dochterlief dan langer sliep, maar het hielp niks.. maargoed hoeveel er precies in een fles moet weet ik niet meer..
 
Ik zou het niet gebruiken. Rijstebloem heeft weinig voedingswaarde, zorgt alleen voor een vol gevoel. Bovendien wordt afgeraden om rijstproducten dagelijks te geven vanwege de arseen in rijst. Bij het Voedingscentrum kun je daar meer over lezen. 


En lees je eens in over darmrijping voordat je start met iets anders dan melkvoeding. Voor de darmrijping wordt aangeraden om tot 6 maanden alleen melkvoeding te geven. 
 
Ons meisje sliep ook al snel goed. Met vier maanden wel rijstebloem geprobeerd in haar laatste flesje. Best een gedoe om dat zonder klonten met de goede speen makkelijk drinkbaar te krijgen. Het voegde hier niks toe.. dus na enkele keren weer mee gestopt. 


Op het pak staat duidelijk hoeveel er in hoeveel melk moet. Daar kan je dan zelf een beetje mee proberen. Maar voel je niet verplicht het te geven alleen omdat ze het mag als ze het op de melk gewoon goed doet. :)
 
Rijstebloem voegt niks toe, is alleen maar gepruts met spenen die verstopt zitten en mijn dochter gruwelde ervan dus ik heb het pak na 3x proberen in de kliko gegooid. Hier geen rijstebloem meer. Zeker als je kindje gewoon doorslaapt, zou ik het niet doen! Mijn dochter sliep dus niet door (tot 8.5 maand niet) maar rijstebloem of pap hielp NIKS.  Ook bambix vond ze gruwelijk. Dus nee, ik begin niet meer aan papjes enzo ;) 
 
Rijstebloem voegt niks toe, is alleen maar gepruts met spenen die verstopt zitten en mijn dochter gruwelde ervan dus ik heb het pak na 3x proberen in de kliko gegooid. Hier geen rijstebloem meer. Zeker als je kindje gewoon doorslaapt, zou ik het niet doen! Mijn dochter sliep dus niet door (tot 8.5 maand niet) maar rijstebloem of pap hielp NIKS.  Ook bambix vond ze gruwelijk. Dus nee, ik begin niet meer aan papjes enzo ;) 
 
Terug
Bovenaan