Rijstebloem???

Hoi allemaal,

Ik ben er even tussenuit geweest .
Mijn dochtertje wordt binnenkort 3 jaar, mijn zoontje is nu 13 weken.

Ik heb het idee dat mijn  zoon niet altijd evenveel voldoening haalt uit zijn fles, hij heeft het af en toe moeilijk om de 4 uur tussen twee voedingen vol te houden.
Ik ben dan best flexibel, honger is honger, maar ik wil het "schema" niet helemaal loslaten, want dan weten we straks beiden niet meer waar we aan toe zijn.

Bij mijn dochtertje speelde dit helemaal niet, dus vandaar dat ik nu pas informatie aan het verzamelen ben. Ik kom overal "rijstebloem" tegen als evt. oplossing (of speciale voeding voor hongerige baby's).

Wie heeft hier meer ervaring mee?

Alvast bedankt, Jaine
 
hoi ,

mijn zoontje kwam ook steeds tussendoor en ik wou mij ook aan het schema houden.
ik ben toen inderdaad op voeding voor hongerige baby's overgstapt en dit ging prima , hij kwam netjes op de tijden dat ik wou.
toen hij de leeftijd kreeg om over te stappen op opvolgmelk ben ik weer op gewoon overgegaan omdat hij ook fruit en groenten eet.
nu krijgt hij ook wat sap tussendoor voor zijn dorst.
dit gaat ook perfect.
mijn zoontje reageert niet goed op pap dus dat krijgt hij niet.

succes

sandra
 
Hoi hoi,

Ik gebruik de rijstebloem alleen in de laatste fles en inderdaad om hem net iets "zwaarder" te maken zodat mijn zoontje lekker doorslaapt.

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Het is niet verplicht om er 4 uur tussen te hebben hoor. 2 tot 4 uur tussen een voeding is heel normaal. Dus als je kindje de ene keer na 3 uur honger heeft dan is dat ook goed. MIjn zoontje at en eet altijd om de 3 uur. En ik voed op verzoek.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan