rijstebloem

hoihoi,

Weet een van jullie toevallig of een kindje met koemelkallergie rijstebloem ddor zijn fles heenmag. Kylian heeft echt niet meer genoeg aan zijn fles. Gisteren zat er al en fles bij van 240cc!!!!! en de rest van de flessen gaan helemaal leeg en hij blijft zeurderig daarna, is niet echt tevreden. Nu mag ik niet met bijvoeden beginnen totdat hij 6mnd is maar om nu   nog ruim 2mnd zo te doen zie ik niet zitten. Ik zou het aan de kinderarts kunnen vragen maar dat is er nog een van de oude stempel (ze is wel goed hhor) en heeft zoiets van gewoon niet meeer geven maar zei zit niet met een ontevreden kind wat weer steeds eerder voor zijn fles komt en niet voldaan is.

groetjes sam
 
Hoi!

onze zoon heeft lactose-intolerantie en krijgt daarom (ook) hypo-allergene voeding (Nutramigen 2). Wij konden hem gewoon rijstebloem geven. Dat is  koemelk eiwit vrij. Heb net het pak erbij gepakt en gecheckd. Dus dat kun je hem gewoon geven. Bas krijgt het nog steeds door de laatste fles. Hij krijgt nu ook in de ochtend Bambix.
Dus als je kleine 4 maanden is zou ik het hem gewoon geven. Vult lekker wat meer! Vooral als het geen dikkerd is mag je er al snel mee beginnen.
Succes!
Brenda
 
Hoi sam,

Jammer dat je er niet bijvermeld hoeveel flessen je nu geeft. Weet je zeker dat ie nog honger heeft? Het kan ook zijn dat ie juist te veel heeft gegeten en daar last van heeft en dus zeurderig is.
Bij een allergie is het zeker beter om te wachten tot 6 maanden met bijvoeding.
Rijstenloem is inderdaad koemelkeiwitvrij dus zou om die reden wel mogen maar probeer eerst te kijken of het inderdaad honger is.
groetjes Renée
 
Hoi Sam,
Als jij denkt dat je zoontje het nodig heeft. Zou ik gewoon wat rijstebloem door de
fles heen doen. Ik gaf mijn zoontje al rijstebloem door de fles toen hij nog maar
6 weken was, en hij was veel beter te pas daardoor. En voor die allergie hoef je dus
niet bang te zijn. Maar gebruik niet teveel rijstebloem want het verdikt de voeding
alleen. Er zitten bijna geen voedingstoffen in. De kinderarts waar wij op dat moment
bij waren zei dat het alleen maar aanzet. Maar omdat onze zoon niet zo groot was
en al helemaal niet zwaar, konden we het nog een tijdje geven.
Succes ermee
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Sorry voor de late reactie.. Wij hebben een zoontje van nu 20 mnd die ook en koemelkallergie heeft gehad tot hij 11 mnd was.. Wij hebben vanaf 4mnd in elke fles rijstebloem gedaan.. Dat ging geweldig en we deden het ook omdat de voeding gewoon erg vies was.. Hij is nu dus 20 mnd en weegt net ruim 11 kilo met zn 86 cm.. Dus dik is ie er niet van geworden.. Je hebt ook nog bij de meest natuurwinkels een product dat heet :biobim.. Dat is een merk wat pap maakt zonder koemelk, vanaf 4 mnd tot zeker een jaar, anderhalf.. Je kan het ook op het internet vinden.. Succes ermee... en het gaat over.. Het bijvoeden trouwens hebben wij gedaan vanaf 4 mnd.. een melkallergie heft niets te maken met fruit of groente.. De potjes van olvarit zijn ideaal daar staat precies op wat erin zit..

groetjes marianne
 
hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben het aan het proberen met de rijstebloem en het gaat tot nu toe goed. hij krijgt het door zijn fles van half 12 sochtends en nu red hij het makkelijk tot half 4 waar hij voorheen om 2uur, half 3 al begon te zeuren om zijn fles. Hij vind het heerlijk. even nog over de potjes fruit, want ik vind dit toch wel jammer dat dat niet mag maar ik hoor dus ook genoeg moeders met kindjes met koemelkallergie dat die wel gewoon fruit krijgen en waar het gewoon goed gaat, kan dit echt geen kwaad dan?

groetjes sam
 
Hoi Sam,

Ik snap dat je graag wilt beginnen met groente en fruit is erg leuk om te doen maarreh in jouw geval beter niet doen.
Groente en fruit zit inderdaad geen koemelkeiwit in maar is niet aan te raden voor de 6 maanden in het geval van een allergie ( in de familie).
Als je kindje al een koemelkeiwitallergie heeft is de kans groter dat hij ook op andere produkten gaat reageren met een allergie. Om dit te voorkomen kun je beter wachten met het geven van bijvoeding. Bovendien is het helemaal niet nodig om voor de 6 maanden met bijvoeding te beginnen omdat alles wat een kindje tot 6 maanden nodig heeft in de melkvoedingen zit.

gr. Renée
 
Terug
Bovenaan