rijstebloem

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is 9 weken oud en komt nog 's nachts voor een flesje. We hebben de voeding op een gegeven moment uitgebouwd naar 150 cc water en 5 schepjes. maar als hij snachts komt krijgt hij dus 6 keer  deze hoeveelheid  en dat is eigenlijk teveel, volgens cb. Nu dacht ik, zal ik door de laatste fles een beetje rijstebloem doen. Eigenlijk mag dat pas vanaf 4 maanden he? Of hebben jullie het ook wel eens eerder gedaan?

Ben benieuwd!
groetjes, Rebekka, mama van Boaz
 
heb wel eens gelezen dat mensen dat al veel eerder doen, weet niet of dat wel kan. mijn zoontje van 11 weken slaapt nu pas sinds een week s'nachts door. ik heb verder niets aan zijn laatste fles toegevoegd.  als hij om 04:00 uur kwam dan stopte ik zijn speen in zijn mond en dan viel hij gewoon weer in slaap en dit bleef ik dan volhouden tot 06:00 uur. ze zeggen ook dat wanneer je kind s'nachts wakker wordt voor een voeding, hij/zij deze fles gewoon nog nodig heeft. je kunt ook proberen om hem s'nachts zodra hij huilt een speen te geven en dan net zo lang rekken totdat hij blijft huilen en zijn speen echt niet meer wil. en je geeft hem gewoon wat minder s'nachts, als je bang bent dat je je kind teveel geeft.

hoop dat je er wat aan hebt.
 
hallo,
Wat ik heb gedaan toen mijn dochtertje 's nachts nog kwam, is wel voeding geven maar dan maar een halve fles. Dan kreeg ze toch wat te drinken, maar niet volledige hoeveelheid. Op een gegeven moment sliep ze door, had ze het niet meer nodig. Rijstebloem heb ik nooit gebruikt. Mijn dochter is nu 4 maanden en ze sliep met 9 weken door.

Gr.
 
Mijn dochtertje van 11 wk krijgt al 3 weken nutrix door haar laatse fles, en ze slaapt sindsdien goed door.
En over teveel voeding gesproken , als je kindje meer drinkt dan dat ze opkan   spuugt ze het wel weer uit hoor. Mijn meisje krijgt 4 flessen met 240cc en 1 fles met 150cc met nutrix....Het is veel maar ze is nu wel een tevreden baby....
Doreen
 
Hoi Rebekka,
Ik zou het niet doen en minimaal wachten tot 4 maanden het liefst tot 6 maanden. Het is niet vanzelfsprekend dat ze met rijstebloem opeens wel goed doorslapen.
Succes ermee!
Groeten,
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Ok, ik ben ervan overtuigd. Ik gebruik voorlopig nog maar geen rijstebloem. Ik ga inderdaad minder in zijn flesje doen snachts, misschien kunnen we het zo afbouwen!
groetjes,
Rebekka
 
Hoi Rebekka,

Mijn zoontje Sem is nu 13 weken en ook ik heb lopen 'klooien' met die voedingen om te kijken wanneer hij door zou slapen, maar op een gegeven moment  ging het eigenlijk vanzelf. Ik  gaf hem iedere keer  een fles  als hij 's nachts wakker werd, maar vaak dronk hij helemaal niet veel. Toen ben ik maar gaan proberen om hem z'n speen te geven als hij begon te mekkeren 's nachts en als hij echt ging huilen nadat hij zijn speen had gehad, gaf ik hem een beetje voeding. Na een paar nachten is hij vanzelf weer in slaap gevallen nadat ik zijn speen in zijn mond had gedaan en nu slaapt hij heerlijk door van ongeveer 22.30 uur tot 7.00 uur. Misschien heb je hier wat aan?

Oh ja,  Sem krijgt nu 6 flessen van 180cc en dat is officieel ook  teveel, ze mogen van t cb max 1 liter per dag, maar  hij heeft het gewoon nodig,  en dat vind ik eigenlijk belangrijker ;-).    

Doe gewoon waar jij en je kindje je prettig bij voelen!

Groetjes Silke
 
Terug
Bovenaan