rijstebloem?

Hallo meiden,

Mijn vraag aan jullie is of jullie al rijstebloem aan jullie kleintjes geven.
Mijn dochter is nu bijna 3 maanden. Ik geef haar omneo voeding van nutrilon.
Overdag wil ze echt niet slapen, dus zou ik haar graag wat rijstebloem in
haar fles willen geven zodat dit wat zwaarder valt en ze daar wel lekker
tevreden van gaat slapen. Ik dacht eigenlijk dat je dit pas vanaf 4 mnd mocht
geven maar heb al van meerdere gehoord dat ie het eerder doen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Liefs mama.
 
hoi,

Ik heb mijn dochtertje imiddels bijna 1 jaar ook met drie maanden rijstebloem in de fles gedaan zodat ze lekker doorsliep s'nachts.
Let er wel op dat je er niet te veel indoet. Bijv. 1 schepje  voeding vervangen door 1 schepje rijstebloem.
Het kan geen kwaad en  mijn dochtertje  heeft geen problemen gehad met darmklachten.

Veel succes

Groetjes een trotse moeder
 
He hoi,

Nou die van mij sliep er niet meer of minder van. Ze vond het na een paar dagen zelfs niet meer zo lekker, ging steeds minder drinken. Ik deed het voor het doorslapen 's nachts, maar dit werkte dus niet. Ben er weer mee gestopt. Ze slaapt nu wel door, waardoor dit nu precies komt geen idee. Ook mijn meisje sliep overdag weinig. Rijstebloem zal weinig effect geven. Zeker als je kindje gevoelige darmen heeft, zou ik dat (nog) niet doen. Kijk eens naar de dagindeling, heb je een beetje regelmaat? De aanhouder wint wat dat betreft, mijn dochter van ruim 5 maanden heeft nu eindelijk een mooi ritme te pakken. En nog zijn er dagen dat ze het totaal anders doet.
Succes, Jootje
 
Hoi mama,
Ik zou het echt niet doen bij 3 maanden. Het is door onze huisarts met nadruk afgeraden, ze gaf aan dat echt pas bij 6 maanden te doen. Het kan bij een ander wel goed gaan en geen klachten gegeven hebben, maar straks gaat het bij jou wel fout en je vergeeft het jezelf nooit. Het is overigens geen garantie dat ze op rijstebloem wel doorslapen. Jamey heeft het nooit gehad en sliep op een gegeven moment (rond de  2,5 maanden) prima door. Hij is nu bijna 8 maanden, lust alles en heeft geen last van darmpjes of zoiets. Hij kreeg ook pas vanaf  1 week voordat hij 6 maanden werd bijvoeding.
Nou, dit is mijn advies, het blijft jouw beslissing.

groeten

Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Opvallend dat meningen nog steeds erg verschillen.
Ik ga er nog maar eens goed overnadenken en misschien ff overleggen met het cb.

Liefs mama.
 
Hoi,

Ik heb mijn zoontje bij 4 1/2 maand rijstebloem gegeven in de laatste voeding. Zodat hij net wat meer maag vulling had om de nacht goed door te komen. Ook is dit een prima manier om voor te bereiden op het vaste voedsel. Tijn had erge last van zijn darmpjes toen ik van borstvoeding overstapte op flesvoeding. Door de rijstebloem heeft hij totaal geen last gehad van de overstap op opvolgmelk en vast voedsel. Ook vond hij het erg leuk om op deze manier van een lepeltje te eten. Het cb heeft het me geadviseerd en ik ben blij dat ik 't gedaan heb.

Ik zou nog wel even wachten tot dat je kindje echt 4 maanden is of nog iets verder. Misschien is het ook een idee om wat grotere flessen aan te bieden. Tijn waar voor de 4 maanden op een gegeven moment niet echt tevreden over de hele dag. Hij heeft toen 3 of 4 dagen flessen gedronken van 210 met 7 scheppen en daarna was alles weer goed. Dus dat is ook nog het overwegen waard.

Groetjes Kirsten en Tijn
 
Terug
Bovenaan