Rijstebloem!

Onze meid is altijd erg hongerig geweest! Ze krijgt nu 5 keer 180/6. Om  10 uur  drinkt ze nog steeds haar laatste fles helemaal op en lust dan nog wel meer. om 5 uur begint ze dan al geluidjes te maken, ik kan dit met de speen nog rekken, ze slaapt dan nog wel weer in, maar het is wel lastig! Nu las ik over rijstebloem voor de nacht. wanneer mag je bij de laatste  fles wat rijstebloem gaan doen? Verhoogt dit ook de calorien? Kan dit ook als je nog 5 flessen geeft?
Ze is bijna 4 maanden (over een week) maar nog geen 7 kg. En bij het CB zeiden ze dat ze 4 maand en 7kg moest zijn voordat ik die laatste fles eraf haal en dan mag ik wat rijstebloem in de fles van 7 uur doen. Maar als ik die laatste fles eraf haal ben ik bang dat ze 's nachts weer komt, omdat ze om 10 uur   nog zo hongerig is.

Wie heeft er tips????
 
Als ze verder gezond is en er geen gekke dingen zijn zou ik t proberen hoor rijstebloem door de fles van 10 uur! Volgens mij kan het geen kwaad. Ik geloof dat je 3 eetlepels erdoor kunt doen, anders doe je de eerste keer wat minder en kijk je hoe het gaat?

Mick
 
Ik gaf altijd 210 cc voor de nacht, later pas rijstebloem. Wij hebben ook de laatste fles nog vrij lang gegeven hoor! Ze geeft het vanzelf wel aan als ze hem echt niet meer wil. Maar 4 maanden vind ik persoonlijk behoorlijk vroeg!

Groetjes Saskia
 
ik heb nooit geweten dat ze 7 kilo moeten zijn ik vind het
onzin want op de verpakking staat vanaf 4 mnd ik weet niet
of een kindje met vier maand al 7 kilo is maar als ik naar mijn
kindje kijk die was met 8 mnd pas 7 kilo en ik ben met 3 mnd al
begonnen met rijstebloem als ze goed gezond zijn is er niks op
tegen begin anders met een beetje en bouw als het goed gaat
op tot de toegestaande hoeveelheid
 
ook ik wist niet dat ze eerst 7 kilo moeten wegen hoor.
ben begonnen toen mn dochter 4 maanden was.
gewoon in de laatste fles (die was bij ons ton om half 10)
mn dochter vond het heerlijk (had vanille smaak) en werd moeier, omdat het dikker is dan alleen melk.
wij hebben die laatste fles gegeven tot ze een maand of 9 was uit mn hoofd. toen zijn we gaan afbouwen naar steeds voeger.(en later helmaal weggehaald)
nu is ze 15 maanden en krijgt haar fles om 7 uur.

luister naar je eigen gevoel, en laat je niet gek maken door het cb hoor!

groetjes, do

 
Nou dames is heb de proef op de som genomen en ze heeft vannacht heerlijk geslapen zonder een kik te geven, en ik heb eindelijk de wekker van 4 uur niet gezien. heerlijk!
Ja ik word vaak zelf ook best een beetje getikt van het CB! De één zegt dit de ander weer het tegenovergestelde. Kom je door in de war als jonge onervaren moeder. Maar jullie, hartstikke bedankt!!
 
dat heb ik nou gehad met me zoon hij was bijna 3 maanden oud. Begon toen al te smaken vroeg aan de cb mag ik papfles geven zeggen ze nee pas als ie 4 maanden oud is. 2 weken later begonnen met papfles en nu slaapt ie lekker de nacht door. Heerlijk gewoon en genieten wat ie doet als hij de laatste fles krijgt rond tien uur
 
mijn meisje gaat dat niet redden met 4 maanden. ze is nu 5 weken en weegt al 5155 gram.
Volg je hart! jij weet wat het beste is voor je kindje...

Ik heb het ook niet zo op het CB hoor.
Wij gaan er naar toe voor de verplichte bezoekjes maar daarnaast luister ik naar mezelf en anders raadpleeg ik me moeder/zus of de huis arts.
 
Terug
Bovenaan