Rijstebloem.

Je mag eigenlijk pas rijstebloem gaan gebruiken bij 4 maanden oud.
Maar zijn hier meiden die rijstebloem al eerder gebruiken dan pas bij 4 maanden?
Ik zou het graag extra willen toevoegen in de laatste voeding voor de nacht.
Kan dit, of word het toch nog afgeraden?
Joëlla is bijna 9 weekjes oud.

Groetjes Mama van Joëlla.

Hoi,
Bij mijn dochter Danique ben ik bij 12 weken rijstebloem gaan toevoegen bij de laaste voeding. Wel een mindere hoeveelheid als op het pak vermeld staat.
Volgens mij kan het geen kwaad en ook het CB had hier niks op tegen.
Je kan het gewoon een keer proberen en kijken hoe je klein erop reageert.
Groetjes Kim.

Mag je ook rijstebloem toevoegen met nutrilon omneo?
En er komt soms bijna geen voeding uit de speen door de omneo, omdat het dikkere voeding is.
Maar als ik daar rijstebloem bij ga toevoegen dan word de voeding toch nog dikker, en komt er straks helemaal niks meer uit.
Ik gebruik een difrax fles met een small speen, ik heb al een medium speen geprobeerd, en tot resultaat dat de voeding er na twee minuten weer helemaal uit kwam, omdat ze de fles te snel leeg had.
Dus dat was ook geen optie.
Hoe nu verder dan?

Groetjes Mama van Joëlla.

hoi,
ook wij zijn al vroeger gestart met wat rijstebloem bij de laatste fles. ik denk rond 12 weken. ik doe er 2 flinke theelepeltjes in , en het help prima.
succes ermee.
groetjes pally

Hoi,
Ik gebruik ook nutrilon omneo en de drie standen speen van Avent.
Ik maak 180cc voeding en doe dan een eetlepel rijstebloem erbij en moet zeggen dat het erg goed gaat.
De normale voeding drinkt ze  met stand 1 en met rijstebloem drinkt ze uit stand 2.
Misschien dus meer rijstebloem toevoegen dat de voeding wat dikker is en dat ze hem dan niet te snel kan legg drinken..??
Succes ermee!!
Groetjes Kim.

Sorry to burst your bubble, maar vroeger aan andere voeding dan melk beginnen kan wel degelijk kwaad. Aangezien de darmen voor vier maanden nog niet rijp zijn voor de verwerking van ander voedsel, kunnen voedselintolleranties ontstaan. Heftige allergieën dus, omdat het lijfje van je baby nog niet berekend is op zo'n indringer.

Dat het toevallig bij een baby goed gaat, of in ieder geval LIJKT te gaan, wil niet zeggen dat het geen kwaad kan. Die vier maanden grens is heus niet voor niks ingesteld, dus waarom zou je ermee willen sjoemelen?

Mijn dochtertje zal pas rond 6 maanden voor het eerst andere voeding krijgen dan melk, tenzij ze duidelijk aangeeft er eerder behoefte aan te hebben.

Het feit dat je kindje naar je kijkt als je zit te eten, en dan ook gaat smakken wil NIET zeggen dat het al aan vaste voeding toe is!

hoi,

ik denk dat het per kindje verschillend is.
mijn dochtertje rebeca kreeg met 12 weken met de laatste fles rijstebloempap erbij.
dit met een speciale reden.   zij dronk met 9 weken al 1000 ml. en ze wil alleen maar meer. zij gaf gewoon aan dat ze meer nodig heeft. en bij ons gaat het harstikke goed. ze slaapt nu beter en ik kan haar nu op de 5 flessen houden met 200 ml.

groetjes jessica

Terug
Bovenaan