rijstebloem

Ha meiden,

Gisteren op het cb geweest. Evi mag nog geen fruithapje maar mag wel 2 a 3 schepjes rijstebloem in haar laatste flesje. Is er iemand die zijn kleintje dit ook geeft? Wordt de voeding daar veel dikker van? Ik heb voor de zekerheid maar een papspeen gekocht.

groetjes Sonja & Evi (4mnd)

hoi sonja
je kan met de rijstebloem ook een bordje pap maken en dan met een lepeltje geven.kan ze vast leren happen.ik ga dat bij boas eind deze maand ook doen,dan is hij 4maanden.ik kan bijna niet wachten,onze kleine man is nl onverzadigbaar lijkt wel.hopelijk is hij daarmee wat beter tevreden.nu lust hij na 3 uur alweer een fles,terwijl hij 200cc friso extra krijgt.fruit en groente wacht ik wel nog even mee,tot de 6 maanden.
groetjes kari

Hoi Sonja,

Esther krijgt rijstebloem door haar laatste voeding. Hoeveel dikker het wordt, hangt er vanaf hoeveel je erdoor doet (beetje een inkoppertje, sorry). Esther (de kleine schrokop) krijgt 3 eetlepels door haar fles en drinkt door de standenspeen van avent op standje 1 (is eigenlijk speen 2, logisch, he?). Ze slaapt er heerlijk op!
Ook maf dat je geen fruithap mag geven, trouwens. In mijn boekje van het cb staat dat ze vanaf 4 maanden groenten, fruit en kwark/yoghurt mogen. Dus Esther heeft vandaag haar eerste zelf gepureerde perenhapje gehad. Komen er allergieën voor bij jou in de familie?

Groetjes,

Eveline

Hoi allemaal,

In het boekje van het CB hier staat een aantal malen dat bijvoeding tot 6 maanden wordt afgeraden. Ikzelf geef ook niets dan melk tot die tijd. Ook i.v.m. alle allergiën die bij ons voorkomen, maar ook omdat het darmstelsel van babies er tegen die tijd wat beter tegen kan.

groetjes,
Sabine

Ik doe ook rijstepap door de laatste voeding. 3 schepjes maar Teun drinkt het nog gewoon uit de medium speen. Ik had een large maar dat gaatje was veel te groot.
Het duurt wel iets langer maar anders verslikt hij zich constand dus dat schiet niet op.
Ik geef de (5-de) voeding wel al rond half 10 en dan slaapt hij heerlijk tot 7 uur.
Met groentehapjes ga ik rond de 5-de maand mee beginnen,op het cb zeiden ze dat je beter eerst groenten kunt geven en daarna pas fruit.
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan