rijstebloem

Hoi Meiden,

Ik heb even een vraag. Ik wil binnenkort de laatste fles gaan aanvullen met rijstebloem maar ik vroeg me af of je rijstebloem eigenlijk wel kunt mengen met friso comfort. Weet iemand hier dat misschien?

hoi,
Je kan het beste de friso zelf ff bellen. Tel.nr staat op frisokindervoeding.nl
voor je het weet doe je het verkeerd. Ja toch? Ik heb ze ook een keer gebeld en je krijgt vakkundig advies.

Groetjes Mickey

Hoi Juf,

Ik meng al een aantal weken rijstebloem door de frisocomfort, geen probleem hoor. Maar ik doe er ook Johannesbroodpitmeel bij, een aantal weken geleden schreef er iemand dat het CB had gezegd dat ze daar verstopping van krijgen, echt helemaal niets van gemerkt.
Volgens mij kun je rijstebloem overal doorheen mengen. Maar inderdaad, als je het niet vertrouwd, even de Frisolijn bellen.

Succes,
Nienke

Hoi hoi,

Klopt ik was degene die dat geschreven heeft comfort niet mengen met johannespitmeel...dit werd me op het hard gedrukt niet te doen namelijk.
Gelukkig gaat het bij jou goed.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Ik meng ook al een poosje rijstebloem door de friso comfort en geen problemen.
Maar in friso comfort zit toch al jbp, dus waarom dat er nog extra in doen?
En is jpb wel hetzelfde als nutriton?
Sil

Hoi Sil,

JBP is alleen om de melk nog dikker te maken. Er zitten verder geen voedingstoffen in. In rijstebloem volgens mij weer wel. Daardoor kunnen ze er ook beter op doorslapen. Rijstebloem is een soort overgang van melk naar vast voedsel. Je kunt het ook met een lepeltje geven.
Nutriton is volgens mij een merknaam en is gewoon JBP. JBP zit al in friso comfort  waardoor  die melk dikker is

Hoi j_u_f,
Het was me wel duidelijk wat rijstebloem is. Heb het bij de eerste ook altijd gebruikt.
Ik las alleen bij een vorige schrijfster dat ze alsnog jbp toevoegde aan de friso comfort. Dat verbaasde mij een beetje omdat dat al in de voeding zelf zit. In alle voedingen voor spugende babies zit jbp toegevoegd, is mij verteld.
 Ik ken overigens ook verhalen van babies bij wie de rijstebloem niet zo goed viel en ze er juist onrustiger van werden. Mijn kleintje slaapt er ook niet op door, helaas. Maar het kan natuurlijk wel.
Groetjes Sil

Max vond de rijstebloem helemaal niet lekker. Omdat ik als laatste voeding BV gaf, kreeg hij wel eens 's middags pap. Hij walgde er van. Voor het doorslapen had hij het niet nodig. Ik kan je niet adviseren, sorry!

Terug
Bovenaan