rijstebloem

Was even een snelle vraag tussendoor. Maar, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Ook hier wordt het steeds drukker. Weinig tijd meer om achter de pc te zitten. Ook de tijd vliegt voorbij. Bevallingsverlof zit er al weer op, heb nu nog 2 weekjes vakantie. Over 2 week dus weer aan het werk. Toen mijn zwangerschapsverlof inging, begin december, dacht ik dat duurt een hele poos voordat ik weer aan het werk moet, maar 't is zo voorbij!
Hier ook even drama met het flesje van Ilse. Tot vorige week vrijdag kreeg ze nog bv, maar omdat ze de fles steeds weigerde, heb ik besloten om dan maar radicaal over te gaan op de fles. Dit omdat ze volgende week al naar de creche moet, en ik het spaans benauwd begon te krijgen. Na een dagje afzien, gaf ze zich uiteindelijk om half 6 's avonds over. Nu drinkt ze heerlijk uit de fles en is ze m'n borstje al vergeten (snif).
Ik begin nu ook wel de voordelen van fv in te zien. Heb er nu veel beter een schema in, en ook Ilse is veel tevredener volgens mij. Om 23.00 krijgt ze haar laatste flesje voor de nacht. Om 7 uur de eerste, maar toch wordt ze iedere nacht om een uurtje of 5 wakker. Ik wil nu wel graag gaan experimenteren met een lepeltje rijstebloem door de laatste fles zodat ze langer doorslaapt, maar heb ook gelezen dat dat eigenlijk pas met 4 maanden mag. Ilse is nu bijna 3 maand oud. Wie van jullie doet dit ook??

Groetjes, Marije

Hoi hoi,

Ik doe het nog niet, maar ik bij Lotte en Jozua deed ik het wel op de leeftijd al. Ze hadden niet genoeg aan een volle fles voor de nacht en met rijstebloem ging het prima.
Als je denkt dat het kan moet je het gewoon uitproberen om te kijken hoe ze er op reageerd. En dan kun je het ophogen tot 2 of 3 schepjes.
Succes met uitpuzzelen.

Groetjes van Mieke mv Lote, Jozua en Ruben

Hoi Mieke,

Deed je er toen een theelepeltje in of een maatschepje (voor poedermelk)? En welke speen gebruikte je ervoor?
Ga straks even wandelen en dan ga ik meteen even  wat rijstebloem kopen. Misschien ga ik het vanavond wel proberen. Je hoort wel hoe het is gegaan.

Hoi Hoi,
Ben een november-mama, maar lees wel eens mee.
Ik gebruik ook rijstebloem in de laatste fles. Doe er ong. 3 maatschepjes in. Ze drinkt friso comfort, dat is al dikker, dus met de rijstebloem, moet ze echt een papspeen hebben.
Maar verwacht geen wonderen, want ondanks de rijstebloem, wordt mijn dochtertje ook gwoon om half 5 wakker.
Succes, Sil

Terug
Bovenaan