rijstebloem

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.
Onze dochter van inmiddels 10,5 week sliep al vanaf 5 weken door, maar sinds anderhalve week niet meer. Baal, Baal !!
Nu wil ik bij de laatste avondfles rijstebloem doen, maar wie kan mij vertellen hoeveel er in moet???

Alvast bedankt voor de reacties,
groetjes mamajo (mv Fiene en Jasmijn)

Hoi hoi...
Volgens mij is de rijstebloem pas geschikt vanaf een leeftijd van 4 mnd, maar of het kwaad kan om het eerder te geven.. geen idee.. Wel vervelend jah als ze heerlijk doorslapen en dan opeens niet meer.
Bij ons werktte het in elk geval prima, de rijstebloem door de fles. (en nog steeds, ze is nu 5 -en-hlf maand en krijgt laatste fles om half 10 en is dan verzadigd tot volgende morgen 8 uur).
Op de verpakking staat hoeveel je kan toevoegen aan de fles. 2 tot 4 eetl.
Wij hebben het wel langzaamaan opgebouwd, eerst 1 lepel, toen 2, nu 3.
Veel succes.

Hoi,

Voor onze zoon van ruim 3 maanden gebruiken we sinds de 5e week rijstebloem in de fles. Niet omdat hij 's nachts weer kwam, maar vanwege de enorme darmkrampen.

Tip van de arts: 1 theelepel per fles. Dat was voor onze kleine man te veel en wij doen sinds die tijd een half theelepelte in zijn fles.

Sinds die tijd zijn de problemen voor een heel groot gedeelte opgelost.

Ikzelf zou beginnen met een theelepel in de laatste fles (kan tenslotte altijd meer/minder). Je moet even 'zoeken' naar de beste methode.

Succes ermee!

ff ter info; op de pakken Rijstebloem staat inderdaad vanaf 4 mnd. Maar in de FV voor hongerige babies (Nutrilon Forte, Friso Extra etc) zit ook rijstebloem! Dus ik geloof dat het geen kwaad kan, zolang je maar merkt dat je kindje het goed kan verwerken (geen verstopping/darmkrampjes krijgt).
Onze zoon doet het lekker op Nutrilon Forte.

Heey

Niet alle kinderen gaan er beter van slapen, heb al vaak gehoord dat kindjes er juist slechter van gingen slapen.
En heb dit ook zelf ondervonden, Celeno ging er alleen maar veel korter van slapen.
Hij kreeg last van zijn darmen.
We hebben het een tijdje geprobeerd en toen een nacht niet en toen sliep hij opeens door

xx

Hoihoi,

Bij Evy heeft de rijstebloem heel goed geholpen. Toen wij van 5 naar 4 voedingen gingen, zijn we ermee begonnen.
De eerste dagen de rijstebloem 's morgens in de fles erbij gedaan, om (zoals mijn voorgangster al aangaf) te kijken of Evy er tegen kon. Zo zit je 's nachts niet met de eventuele problemen.
Bij Evy ging het gelukkig goed en hebben we zo de laatste fles qua tijd kunnen vervroegen van 22.00 tot 20.30.
Wij gebruiken het schepje van de voeding (Friso); ze krijgt hier dan een flinke schep van bij de laatste fles.
Zo kan ze het makkelijk uit de fles drinken door haar M speen (Difrax). We hebben eerst een L speen gebruikt, maar die opening was te groot.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan