rijstebloem

Jasmijn is nu drie maanden en onverzadigbaar. Wij zijn dus maar 's avonds met een papflesje begonnen, zodat ze niet over de 5 flesjes van 200cc komt. Zijn wij de enige met zo'n vreetzakje of hebben meer mama's een hongerige baby?

Olivia is nog maar 2 maanden en zit op 5 flesjes van 165cc maar die drinkt ze nu wel allemaal leeg.
Maar mag je nu al rijstebloem gebruiken? Ik dacht dat dat pas vanaf 4 maanden mocht?

Hi!

Niet dat Rodin echt een hongerige baby is, maar hij zat wel telkens te smakken als we zaten te eten. Vandaag zijn we dus ook maar begonnen met fruithapje. Morgen een groentehap. Ging echt super goed! (Een filmpje staat op onze hyves) Zo goed zelfs dat een fles eraf konden laten.
Volgende week zijn wij ook van plan om met de rijstebloem te beginnen.
Delani was trouwens ook 10 weken toen ze aan de fruit en groentehap ging.

En 4 maanden is een advies leeftijd. Als je baby het goed doet en er geen krampjes van krijgt is het prima hoor om eerder te beginnen.

Liefs, Nicole

hmmm, gister net een reply getiept, issie verdwenen!

Wij hadden al van alles geprobeerd. Jasmijn zit al aan de forte voeding, johannesbroodpitmeel heeft geen effect, en ze mogen niet meer dan 1000 cc per dag. Inmiddels zat Jasmijntje daar ruim boven als we haar zouden geven wat ze wilde/nodig had. En je moet toch wat, een hongerig kind is geen optie ;-)

@ Nicole, dat smakken doet Jasmijntje ook! Ze zit me echt het eten van de lepel te kijken. Ik kende dat helemaal niet van de eerste, maar het kan dus wel.

Onze dochter is 6 weken en krijgt ook rijstebloem door haar laatste fles. Is redelijk vroeg, maar we hebben al eten voor hongerige baby's en daar bleef ze 's nachts hooguit 2,5 uur op weg. Overdag iets langer. Ik vind het helemaal niet erg 's nachts mijn bed uit te moeten, maar 3 à 4 keer werd me iets te gortig. Nu met de rijstebloem (een eetlepel door de laatste fles) blijft ze 4,5 tot 5 uur weg. Kunnen wij ook weer een beetje bijtanken en zij vindt het prima. Geen last van krampjes enzo!!

Ik schrok wel even dat je al aan groente- en fruithapjes begint...
Ik heb altijd gehoord/gelezen dat dit nog te heftig is voor de darmen.
En zeker meteen zoveel!

Ik snap niet zo goed waarom je het al voor de 4 maanden zou gaan geven.En is het niet beter om hem eerst een paar dagen een heel klein beetje van hetzelfde te geven zodat hij aan de smaak kan wennen en je kunt zien hoe ie erop reageert?

Wij gaven onze dochter al rijstebloem omdat ze 's nacht wel 4 keer kwam!! Maar nu geven we Johannesbroodpitmeel. Is beter volgens CB. Nou ja, daar is ze ook lang genoeg verzadigt van...

Terug
Bovenaan