rijstebloem??

hallo meiden kom ook even een kijkje nemen en heb gelijk een vraagje: hoor veel om me heen dat je met fruithapje moet wachten tot 16 weken. toch zijn er al veel die het wel doen in mijn omgeving ook het geven van rijstebloem door de laatste voeding. fruithapje kan slecht uitpakken voor de darmpjes maar geld dit ook voor rijstebloem???

Hey,
bij mij op t cb zeiden ze dat je t beste kunt beginnen met rijstebloem door voeding, daarna groente (minder heftig voor darmen) en daarna fruit. zit wat in lijkt me.
die rijstebloem is geloof ik alleen maar om te laten wennen aan vaster voedsel en lepeltje eten.
Nooya is nu trouwens 4 maanden oud. en gister eerste lepeltjes rijstebloem met voeding met vanille smaak. ze vond het erg lekker! Leuk joh.
In rijstebloem zit geloof ik niks wat nadelig voor de darmpjes zou kunnen zijn. Misschien slapen ze er ook wat langer door...

Groetjes

gelukkig slaapt die van mij al lekker door ze gaat o m half 11 naar bed en komt dan pas rond half 9 dus heb niets te klagen hihi. zit nooya al op 4 voedingen?? wil mijn meis van 14 weken ook over gooien omdat ze haar flessen niet meer helemaal leeg drinkt en haar dus tussendoor ook wakker moet maken voor voeding. ben alleen bang dat ze dan 's ochtends eerder wakker word omdat ze dan ook eerder naar bed gaat!! dat uitslapen vind ik prima (misschien beetje egoistch maar ja) groetjes

Sommige kindjes reageren wel op rijstebloem. Met name de ontlasting kan wat dikker zijn. Zelf heb ik het nog niet meegemaakt. Maar je krijgt vaak het advies om rijstebloem voor het eerst overdag te geven...kun je beter zien hoe ze erop reageren, kost het je tenminste geen nacht!!!

Anouk krijgt af en toe bij de laatste voeding 2 schepjes rijstebloem in haar flesje. Dat verzadigd wat meer waardoor ze langer slapen. Dat is echter bij ons spookje niet nodig. Ze is net zo'n slaapkop als haar moeder... :)
Vandaag heeft ze voor het eerst een fruithapje gehad om eens te proeven! Ze is morgen 4 maanden. Ze vond het maar vreemd. Het was een potje Olvarit banaan. Een paar hapjes heeft ze gehad. Ik denk dat ze het een beetje zuur vond. Dat vond ik althans. Misschien deze week eens wortelpotje proberen.

Hey,
Nee Nooya heeft nog 6 voedingen.
Nou dacht ik dat ze door bleef slapen. (sinds ruim een week nu) vanacht toch om 4 uur weer wakker. terwijl ze om 12 uur 150 cc met rijstebloem heeft gehad! Dat is echt veel voor haar doen.
Ik kan er geen peil meer op trekken hoeveel ze drinkt. Dan drinkt ze een paar keer 100cc en de dag erna opeens weer alle flessen 130cc. en ook qua tijden is t maar raar. de ene keer om de 3 uur, dan opeens na 4,5 uur.
Drinken jullie kindjes een beet regelmatig qua hoeveelheid en tijden? Nooya dus echt niet.

Terug
Bovenaan