rijstebloem

hoi allemaal,

even een vraagje,sinds een paar dagen zijn we begonnen met het geven van rijstebloem in de laatste fles.we doen 220cc in de fles warmen die op en dan een eetlepel rijstebloem erin,schudden klaar! maar..als de fles leeg is zit er allemaal rijstebloem onderin..best veel,en ik schud de fles echt heel goed..wat doe ik verkeerd? het is trouwens van bambix..de flessen zijn van difrax met een medium speen erop..
nu heb ik het idee dat ze niks binnen krijgen,doorslapen doen ze gelukkig wel!

groetjes zonnetje

Bedoel je dat je echt schudt???

Op zich is mij altijd aangeleerd niet te schudden want dat geeft belletjes (lucht) en kunnen dus darmkrampjes veroorzaken ( geef vanaf dag 1 de fles)
Ik roer het om met een vork.
Dus ik maak eerst de melk, door goed te roeren met de vork en dan doe ik de schep rijstebloem erin en roer het dus met de vork goed door.
Ook bij mij ligt er dan wel iets rijstebloem op de bodem omdat de rijstebloem zwaarder is als de melk dus het zakt naar onderen, maar niet onwijs veel,

ja ik schud,staat op het pak...darmkrampjes hebben ze gelukkig niet gehad met de rijstebloem..maar ik zal het eens doen zoals jij het omschrijft!

groetjes zonnetje mama van noa en elisa,bijna 5 mnd.

ook ik geef rijstebloem in de laatste fles maar schud ook gewoon de fles. heb het 1x met een vork omgeroerd maar dat werkt niet bij friso omdat ik het idee heb dat er meer klontjes in blijven zitten dan en ook ik heb rijstebloem onderin liggen maar ook genoeg door de melk dus of het nou echt zo'n probleem is om te schudden weet ik niet, wij hebben er in ieder geval geen last van schud al vanaf het moment dat ze de fles kreeg bij bij 7 wk. weet niet beter zeg maar..

succes groetjes non

ik geef ook rijstebloem, doe s'middags (als lunch) 2 schepjes en s'avonds 3 schepjes bij 200ml voeding. Ik geef sinds dag 1 de fles (toen nog bv) en sinds 3 weken fles voeding, gaat gewoon goed. Ze krijgt bij mij zeker wat binnen, maar dat komt misschien ook doordat ik er meer schepjes in doe.... Ook bij mij blijft er een boel plakken in de fles (ik heb precies dezelfde fles en dezelfde speen) ik merk alleen dat Lis deze flessen veel lekkerder vindt (ze doet er 5 min over, over de gewone fles 25 min!)

wat grappig tessavO dat je dat zegt mijn meiden drinken de fles met rijstebloem idd heel snel op en de gewone fles doen ze langer over en soms laten ze ook wat staan!
ik zal vanavond ook een schepje meer erin doen..

Hoi Zonnetje25, ja Lis gaat als een tierelier met die papfles! Ik geef haar met de eerste middag voeding (lunch zeg maar) 2 schepjes pap, en de laatste avond voeding 3 schepjes pap.
Ik merk geen verschil met door slapen, maar ik weet daardoor dus wel dat ze het lekker vindt!

Terug
Bovenaan