Rijstebloem

Hoi allemaal,

Onze zoon wordt dit weekend alweer 4 maanden. Nu is mijn vraag, wie van de kleintjes krijgt al rijstebloem? Wanneer zijn jullie er mee begonnen en is het zo dat ze dan beter de nacht doorslapen?

Op dit moment krijgt Lars alleen nog maar melk en nog geen vaste voeding.

Liefs

Hier af en toe rijstebloem door de melk al sinds Kyandro 13 weken is...hij krijgt het als hij hongerig is of geen fruit of groentehap heeft gehad die dag.doe er meestal 2 schepjes in in een fles van 180 ml.hij slaapt er niet beter op wat ik eigenlijk wel hoopte.maar misschien bij jullie wel.

liefs jootje

Hier ben ik ook heel benieuwd naar, zeker nu Warren ineens weer 2 à 3 keer per nacht komt... Gaaaaap...

Hij sliep tot een week of 3 geleden van 19.30 tot 03.30 en dan van 04.00 tot 08.30,
Nu dus weer wakker (en honger) om 23.30, 02.30 en om 05.30 om uiteindelijk om 08.30 'op te staan'.
Ik begin écht uitgeput te raken. Ik ben namelijk ook weer aan het werk en een wekker die om 06.00 gaat is nu echt een crime.

Hè, sorry voor mijn gezeur hoor.

Hoe werkt het precies met rijstebloem? Waar vind ik het, en kan het dus ook gewoon door afgekolfde melk? En heb je een speciale speen oid nodig??

X
Evje

Hoi hoi,
Myrna krijgt nu ook nog alleen maar melk. Over twee weekjes (3feb) is ze 4 maand en dan wil ik gaan beginnen met de rijstebloempap!

Ik heb de tip gekregen dat het slim is om daarmee niet 's avonds te beginnen, omdat je dan niet ziet hoe ze erop zal reageren.. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich! Ik ben iig van plan om de pap
's morgens te gaan geven. Myrna slaapt de nachten alleen op de flesvoeding al prima door.

Slaapt Lars nog niet goed door dan?

Groetjes Rosan

Ik heb de rijstebloem al wel in huis gehaald (@Evje: dat vind je in de supermarkt bij de kunstvoeding, van Nutricia heet het Bambix Rijstebloem), maar nog niet gegeven. Ik wil wachten tot Diederik echt 4 maanden is (over anderhalve week). Diederik werd laatst ook ineens weer wakker 's nachts (nacht 1 om 5 uur, nacht 2 om 4 uur en nacht 3 om 3 uur), toen dacht ik: ho, dat is niet de bedoeling! Dus toen ben ik hem 's avonds en 's ochtends weer een iets grotere fles gaan geven, aangezien hij met zijn gewicht (7,5 kg) wel iets meer mag dan 5 x 200 zei het cb. En we zijn hem toch maar weer in een lakentje gaan wikkelen omdat hij zich continue los slaat, nu slaapt hij weer fantastisch. Dus dat blijven we dan maar even doen!

Ik ga met de rijstebloem beginnen zodra ik nu weer het gevoel krijg dat hij iets extra's nodig heeft. Zolang hij nog tevreden is, vind ik het niet nodig. Hetzelfde geldt voor andere bijvoeding, ik vind het ook prima als hij daar pas met 5 maanden aan begint. We'll see.

Tygo krijgt nu sinds twee weken rijstebloem en sinds drie weken olvarit fruithapje.
Hij vind het allebei heerlijk. Maar het is niet zo dat hij er beter van slaapt `sn achts.
Tygo heeft reflux en verdraagt geen johannesbroodpitmeel dus daarom al vroeg rijstebloem. Met dikker eten heeft hij minder last van reflux.
Tygo hoopt volgende week 4 maanden te worden.

Sinds gisteren hebbe we een paar lepeltjes rijstebloem door dr flesvoeding gedaan.
Zo te merken vind ze t wel lekker.
Het is nog gewoon redelijk dun,maar heb al ander tutje gehaald voor de fles als t toch eens wat dikker gemaakt word.
Ook krijgt ze af en toe nog een beetje venkelthee.Dat vind ze heerlijk.

Bambix rijstebloem bevat geen stoffen zoals graan, gluten enz en is licht verteerbaar, er zijn slechts zelden baby's die daarop reageren dmv huid, darmen o.i.d.
Onze beide kids zijn gevoelig, hebben eczeem maar ook dan kan rijstebloem echt geen kwaad.
Met 4 mnd zijn de darmpjes goed volgroeid en daarom raadt men aan te wachten tot de 4e mnd.
Onze kids sliepen wel beter door vanaf het moment dat we rijstebloem gaven. Vooral Tim kwam weer eerder voor zijn fles 'smorgens, dus hij had net even iets meer nodig vandaar...
De bambix rijstebloem kan je vinden in alle supermarkten, bij ons staat het bij de babyvoeding, babyliga's enz.
De papfles van rijstebloem wordt niet gezien als vaste voeding overigens. Fruit en groente wel.

Veel suc6 met je mannetje.

Terug
Bovenaan