Rijstebloempap help!!

Hoi Allemaal..

Noa is nu 4,5 maand  en ik heb geprobeerd wat rijstebloem in haar flesje te doen maar ze wilt er niks van weten, toen dacht ik, ik doe  het in een schaaltje gewoon van een lepeltje maar ze vindt het echt vies ( denk ik ) spuugt het uit, ze trekt hele rare gezichten!
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zou het wel fijn vinden als ze het binnenkort toch wel gaat nemen

Groetjes..
 
hoi

mijn dochter eet ook rijstebloem vanaf ze 4 maanden is, ze is nu 5 maanden.
ze krijgt in elke fles (als vervanging voor nutriton)en s'middags krijgt ze het al pap op een bordje.
zij vind het wel lekker, heb je de banaan al eens geprobeerd?
wat je ook kan doen is een halve liga erdoor doen en dan via een lepeltje geven, wel die liga goed klein maken. in ieder geval niet opgeven de kleine moet wennen aan nieuw eten.
ik hoop dat je er wat aan hebt....
groetjes sil
 
hoi

mijn zoontje vond het de eerste paar keer lekker maar nu moet hij het helemaal niet meer ben overgegaan op vanille maar vind ook niks.

ik heb deze verhaal al een paar keer gelezen van verschillende moeders op de site als je kindje het niet wil probeer wat het later nog een keer tot 6 maanden hebben de meeste baby s wel genoeg aan fv.

groetejs melek
 
Hoi hoi

Mijn dochter van 2,5 jaar heeft het nooit gewild. Ze vond het echt vies. Was geen probleem, ze is sneller aan de boterham gegaan. Ze heeft het niet gemist hoor!!

Maar het is wel een goed idee om het over een tijdje nog een keer te proberen.

groetjes Ria
 
Hoi,

Ik zou het gewoon in een later stadium weer proberen. Misschien vind ze het dan wel lekker. En het is geen must hoor dat ze de rijstebloem moet hebben. Alleen een flesje is ook goed. Misschien is ze gewoon geen papkindje, kan ook.
Ik las dat Maussie ipv van nutriton rijstebloem in het flesje doet, maar dat zou ik zelf eerlijk gezegd  niet aanraden. Ik gebruik ook nutriton in het flesje voor mijn dochtertje ivm het spugen, maar nutriton is niet dikmakend en dikt alleen de flesvoeding in het maagje zodat de voeding niet snel meer terugkomt. Maar om nu in elk flesje rijstebloem te doen, want dat is wel calorierijk, dan krijgt ze wel teveel calorieen binnen. Ik doe alleen 'sochtends 3 eetlepels rijstebloem in haar flesje, en zij vind het wel lekker, en in de rest van de flesjes gewoon nutriton.
Maar dat is ieder voor zich hoor.

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan