Rijstebloempap

Hallo allemaal,

MIjn zoontje is bijna 5 maanden en ik wilde hem rijstebloempap geven. Heb het gemaakt met afgekolfde melk en het aantal benodigde eetlepels rijstebloem. Ik dacht dat het een papje zou worden maar het bleef ontzettend dun. Toen heb ik het maar in een fles gedaan i.p.v. met een lepeltje opvoeren want dat ging moeilijk omdat het zo dun was. Mijn vraag: hoort het zo dun te blijven of moet ik dan maar meer lepels rijstebloem toevoegen dan aangegeven staat op de verpakking? Ik heb het merk nutrix gekocht. Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

Groetjes Sieuwke
 
Wij hebben ook nutrix gekocht voor Joey (bijna 5 mnd)en we doen het inderdaad door zn fles.. Het is bij ons gewoon om de laatste fles wat meer substantie te geven zodat ie 's nacht geen honger heeft.. Voor ons niet leuk en voor hem ook niet.. Ik geloof dat de verhoudingen voor een echt papje ook op het pak staan.. Succes..
 
Hoi Sieuwke,

Het lukt wel zo'n beetje met nutrix, als je het in het begin echt heel erg dik maakt (bijna twee keer zoveel rijstebloem als op het pak staat). Dan even wachten tot het dunner is geworden (gebeurt vanzelf) en voeren met een lepeltje. Biobim heb ik 3 jaar terug geprobeerd en dat bond toen niet, maar misschien is het verbeterd.

Succes,
michelle
 
Hoi Sieuwke,

Dat is nu de reden waarom ik nooit pap heb gegeven: veel te veel gedoe ;-) Ik vond het juist die eerste 6 maanden zo handig dat ik niet met pap en flessen hoefde te knoeien. En er wordt sowieso geadviseerd het eerste halfjaar alleen bv te geven, dus je hoeft geen pap te geven als je er geen speciale reden voor hebt.

Het is trouwens normaal dat het dun blijft. Dat komt doordat de enzymen in de moedermelk de pap al beginnen voor te verteren (echt waar!). Dus je kan het gewoon in een fles geven. Biobim schijnt inderdaad wel te binden, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan