Rijstenbloem , krampen??

<p>Hallo mama’s </p><p>Mijn meisje van 5 maanden krijgt sinds 4 dagen rijstenbloem ( een schepje geen lepel). Zij is mentaal ontzettend klaar voor wat nieuws dan behalve flesvoeding. Ze krijgt al wat proef hapjes ( fruit ( aardbei banaan van vital en groente ; doperwten , wortels). Poept nog steeds super goed ! <br />Alleen.. sinds 2 dagen heeft ze hele erge krampen namelijk in de avond. Als we haar neer leggen gaat ze heel erg huilen. </p><p>Zit er echt over na te denken om er maar weer mee te stoppen… doen of doorzetten ?</p>
 
Mijn dochter had het ook, heb wel doorgezet omdat ik niet zeker wist of het daardoor zou komen, en rijstebloem werkt hier als een tierelier. Krampjes zijn hier vanzelf en ook best snel weer weggetrokken.
 
Het zou goed aan de rijstebloem kunnen liggen, dat schijnt wel lastiger te verteren te zijn dan de darmen gewend zijn.
Ik zou even een paar dagen stoppen en dan weer beginnen, om te voorkomen dat het erger wordt.
Toen wij met broccoli begonnen kreeg m'n zoontje ook darmkrampen, maar heb het nog een dag gegeven. Hij heeft toen een week allemaal buikpijn en obstipatie gehad. Ik wou dat ik gelijk was gestopt, want het was zo zielig!
Dus geef de darmpjes een paar dagen rust zodat die optimaal kunnen wennen.
 
Ik zou stoppen met rijstebloem, dit wordt sowieso niet geadviseerd dagelijks te geven vanwege het arseen wat hierin zit. Met 6 maanden kun je beginnen met brood, dus dan krijg je wat meer variatie.
 
Terug
Bovenaan