rijstenbloem

hoi, er zijn al meiden die rijstenbloem gebruiken. Ben benieuwd waarom je dit bent gaan gebruiken, bij welke voeding en of je kindje krampjes kreeg. Zit er over te denken om het ook te gaan gebruiken, kyan braakt veel voeding uit, en krijgt dus minder binnen. Wil geen nachtfles meer geven, dus dacht hieraan.

X

Wij geven nog geen rijstebloem. Dit mag vanaf 4 maanden, maar word soms ook eerder gegeven. Dit is dan meestal om ze te laten doorslapen. Als Kyan veel krampjes heeft zou ik eerder wat johannesbrooditmeel erbij in doen, of infacol geven. Rijstebloem geef je dus ook meestal in de laatste fles. Onze oudste heeft het wel gehad vanaf 3,5 maand. Luana heeft het nog niet nodig. is tevreden met 5 flessen van 150.

Liefs ciomama

Wij bespraken het ook zojuist wel of niet. Ik heb het wel in huis. Caileigh zit nu op 4 flessen van 180/6 en soms ben ik bang dat ze nog meer moet hebben. Ze geeft niet aan dat ze honger heeft maar alle flessen gaan schoon op. Ik heb ergens gelezen dat 200cc per fles de max is, maar ik lees ook wel dat mensen 210/7 doen. Ik zat dus te denken 4x 180/6 met de laatste fles rijstebloem.
Ik weet t niet!! Haha

Ik weet het met Emi ook niet echt meer. Ze heeft super goed doorgeslapen maar zit er helaas al een week niet meer in. Ze valt in slaap na de fles van 19.00 uur wordt wakker rond 0.00 uur de fles gaat er met moeite half in en dan meld ze zich weer rond half 5. En nu een dag of 2 is ze hangerig en koortsig, kwijlt veel. Dacht zelf aan tandjes maar kan niet echt wat ontdekken. Durf de huisarts niet te bellen omdat ik de laatste keer te horen kreeg dat ik overbezorgd ben. Denk erover om naar een andere huisarts over te stappen maar hij is de enige hier in het dorp en kent emi vanaf de geboorte. Wat een gedoe soms. Als ik het nog niet vertrouw morgen neem ik contact op met het cb. Ze slaapt maar je ziet dat ze pijnscheuten krijgt wakker wordt en het op een schreeuwen zet. Weet alleen niet waar ze pijn zou moeten hebben. Erg frustrerend dit.

Gewoon de huisarts bellen als je dat wilt hoor! Tsss overbezorgd, wat is dat nou weer voor rotopmerking. Ook al zou het waar zijn vind ik het niet professioneel omdat te zeggen! Beter een keer te vaak bellen dan 1 keer te weinig zou een betere opmerking zijn. Is gewoon zijn werk hoor om naar jou te luisteren en je te helpen had ie maar wat anders moeten worden! Hoe oud is EMI nu? Is ze nog niet te klein om een tandje te krijgen? Ik dacht zelf dat dat pas bij 6 maanden was? Mijn dochter krijgt ook om 0000 en komt san rond 5 uur weer maar was vannacht ineens 3 uur! Ga denk ik ook proberen om haar om 0000 niet meer wakker te maken en dan hopen dat ze wel de hele nacht slaapt. Moeilijk hoor, is toch elke keer maar weer uitvogelen! Succs

Gewoon de ha bellen hoor! Je kan echt beter een keer te vaak dan te weinig bellen en als je het idee hebt dat je meisje pijn heeft sowieso!
Ik heb ook al tig keer in een week met de HA gebeld ivm kinkhoest. Vandaag toch eindelijk langs mogen komen en ze hebben een uitstrijkje uit haar neus gehaald om te kijken of ze het ook heeft, duurt een week voordat je de uitslag hebt. Als ze dat nou vorige week gelijk hadden gedaan!! maar ja.. we wachten af en houden haar goed in de gaten.

Over de rijstenbloem. Ik zou het gewoon een keer proberen. baad het niet dan schaad het niet denk ik...

Wel aan gedacht om johannespitmeel e.d. te gebruiken vanwege het vele spugen, maar na advies van de LK gewoon het hoofdeinde flink verhoogd en na het voeden een half uur rechtop op de arm. Sindsdien houdt ze vrijwel alles netjes binnen en slaapt ze ook beter.

Rijstenbloem werkt niet tegen spugen, heeft een hele andere werking. Wij willen dit dan ook niet gaan gebruiken tegen het spugen, maar voor de vulling.

Jammer dat niemand er nog ervaring mee heeft
x yvonne

Terug
Bovenaan