Rijstenbloem

Hoi kom even vanuit de maartclub.
Ik wil gaan starten met de rijstenbloem. Onze man is 3 maanden en wordt opeens weer wakker in de nacht. Lijkt niet echt honger te hebben, maar heb wel het idee dat hij iets meer verzadeging zou kunnen gebruiken.
Hebben jullie hier ervaring mee?

x yvonne

Geen ervaring met het geven van rijstebloem met 3 maanden al. Ik heb altijd bijvoeding gegeven vanaf 5,5 a 6 maanden. 3 maanden is ook iets te vroeg. En ik heb ook weleens gehoord dat kindjes hierdoor niet gaan doorslapen, maar nogmaals ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.

Hay hay,

Rijstebloem mag vanaf 4 maanden. Ik ben er vandaag mee begonnen, Sven is nu 4 maanden. Ik heb hem één fles gegeven vanmorgen om 09.00 uur maar qua tijd kwam hij niet later dan de volgende fles......

Er staat echt op dat je het met vier maanden pas mag geven.....

Ik zal dus bij de laatste fles meer voeding geven....

Liefs en succes

ik geef al wel rijstebloem, maar dan niet volledig, ik vervang één schepje voeding voor 1 schepje rijstebloem. Het gaat bij ons vooral om de smaak voor onze dochter, ze weigert namelijk een aantal weken de fles, en sinds we er één schepje rijstebloem vanille in doen, drinkt ze deze weer leeg.Kan denk ik niet zoveel kwaad. Ons CB is er trouwens niet zo fan van, maar ik doe het gewoon:) Nog 3 weken, en dan eindelijk het potje, dan is ze 4 maand!
Je kan ook inderdaad de laatste fles meer geven, was bij ons al geen optie meer, onze dochter zat al op de max.

Succes!

Je kan al eerder dan 4 maanden oud beginnen met rijstebloem, dit om alvast aan te wennen aanvwat dikkere vloeistof als voorbereiding op hapjes.
Rijstebloem ligt wat zwaarder op de maag waardoor ze een wat voller gevoel kunnen hebben en soms dus wat langer kunnen blijven slapen.
Rijstebloem is eigenlijk een aanvulling om een wat voller gevoel te geven daarom wordt het ook vaak gegeven bij de laatste fles.

Het is zeker geen vervanger van melk en moet dus bij de normale hoeveelheid scheppen melk worden gedaan dus stel fles 180 ml water, 6 scheppen voeding en dan daarbij 1 a 2 lepels rijstebloem.

Wij hebben Xavi dit gegeven vanaf 3 maanden als voorbereiding op hapjes, of dat langer doorslapen hiervan helpt weet ik niet want dat deed hij altijd al en nog steeds.

Terug
Bovenaan