Rijstepap melk

Dochtertje van bijna 5 maanden en drinkt 5 flesjes van 175cc en 2x oefenhapjes.
Ik las ergens dat je in de melkflesjes rijstepap kan doen.
Zijn er ouders die dat doen? Zo ja, vanaf wanneer mag dat? (Ik ga as donderdag 10/3 maart de cjg)

Ik ben gwn benieuwd ?
 
Wat er bedoeld wordt is rijstebloem, niet rijstepap. Ik zou je hier even goed over inlezen. Rijstebloem bevat arseen en dat is niet gezond dagelijks voor je kindje. Tevens bevat dit geen voedingsstoffen en is dus ‘lege’ vulling voor het maagje. Gewoon melk is nu nog voldoende voor je kindje. Eventueel aangevuld met groente fruit, en vanaf 6 maanden brood.
 
Heeft je kindje honger? Dat je daarom op zoek bent? 
Dat van de arseen en lege calorieeen is helemaal waar. Dus elke dag rijstebloem is niet goed, en daarnaast kan je kindje er vol van raken en daardoor juist voeding met gezonde voedingstoffen die wel nodig zijn laten staan.
De kleine keuken heeft een papvariant met granen die wel al vanaf 4 mnd kan. Maar ik zou met een heel klein beetje beginnen, om op te bouwen. De darmpjes zijn over een maandje wat beter bestand, maar zelfs dan kan het best opnieuw krampjes en diarree veroorzaken als je te snel teveel granen geeft.
En dan eigenlijk gewoon een beetje pap met een lepeltje geven. Papflessen is zo'n gedoe met spenen enzo. 
 
Terug
Bovenaan