rijstmeel

Even een vraagje.
Kan ik een schepje rijstmeel toevoegen aan de flesvoeding van mijn zoontje van 6 weken?
Als ik hem s'avonds zijn laatste voeding heeft geef heeft hij zo'n honger dat hij daar niet genoeg aan heeft. Op zich raar want hij krijgt maar 1 flesvoeding de rest nog gewoon borstvoeding.

Vraag 2
Ik heb ontzettend last van tepelkloven waardoor Yorben veel bloed binnen krijgt en daardoor snel misselijk is. Hoe kan ik het beste borstvoeding afbouwen en als ik dan flesvoeding ga geven hoeveel voedingen moet hij dan per dag hebben?

Al vast bedankt voor jullie hulp.
Alies
 
Hoi,
ik weet niet hoe het precies zit met rijstemeel toevoegen, maar misschien heeft  je zoontje helemaal geen honger.  Het zou kunnen dat  hij nog niet bevredigd is in zijn zuigbehoefte. Ik merk dat ook bij mijn zoontje Teun (ook 6 weken). Sinds dit weekeind krijgt hij de fles.Dat gaat veel makkelijk dan de borst en hij is sneller klaar. Vaak wil hij daarna nog verder zuigen (merk ik doordat hij blijft happen en ontevreden oogt).  Ik geef hem dan een speentje of laat hem sabbelen op mijn pink. Werkt bij Teun prima, dus misschien kun je dat proberen.

Succes, groetjes Susan
 
Hoi,
ik las later pas je tweede vraag. Ik bouw de borstvoeding af met behulp van kolven. Teun dronk namelijk enorm slecht aan de borst en dit was voor ons beiden een frustratie. Daarom heb ik bij de thuiszorgwinkel een borstkolf gehuurd. Gaat heel makkelijk. Maar misschien dat het voor jou wel pijnlijk is met die kloven. Dat weet ik niet. Ik heb wel het idee dat je met een kolf gecontroleerder en sneller kunt afbouwen. Bij mij gaat dat wel zo. Ik kolf gewoon elke dag iets minder, maar zorg wel dat ik mijn borsten in elk geval één keer op een dag leegmaak ter voorkoming van een borstontsteking. Ik heb nu nauwelijks meer stuwing en er komt in een week al veel minder uit.

Over de voeding. Ik geef Teun 6 keer 120 cc. Hier heeft hij net genoeg aan, maar hij weegt dan ook 5,3 kilo.
Ik geloof dat de regel is dat een baby 150 cc per kilo per dag mag hebben. Dus een baby van 5 kilo mag op een dag 750 cc.
Je zou ook even kunnen informeren bij het consultatiebureau.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

Groetjes Susan
 
hoi hoi

Over afbouwen weet ik niets, maar smeer op tepelkloven Pure Lan van Medela. Dat werkt snel en dan heb je tijdens het afbouwen wat weer plezier in het voeden.
Succes, Clau
 



Helaas gaat afkolven bij mij niet want daar heb ik de tepelkloven van overgehouden.
Dit komt omdat ik overgevoelige tepels heb en bv wel gaat maar kolven niet.
Ja als je dit eerder had geweten dan had ik natuurlijk nooit afgekolft.

Helaas heeft Yorben geen zuigbehoefte want een speen hoeft hij nooit alleen mijn pink maar als daar s'avonds niks uit komt blijft hij huilen omdat hij honger heeft (het bekende ik heb honger huiltje)
Yorben weegt nu ruim 5 kilo dus ik ga gewoon over op flesvoeding en als ik op knappen sta dan geef ik nog wel bv. Gelukkig wil hij nu nog alle 2 dus hoop ik dat dit  gaat werken.

Bedankt voor jullie tips.
 
 
Hoi,
Je kan rustig een schepje rijstebloem door de laatste voeding doen.
Heb ik ook gedaan bij mijn zoontje (toen ook 6 weken). Dan doet hij iets langer over
de fles, kost meer moeite en hij is iets meer gevuld na die tijd.
Wel waarschuwt men voor evt krampjes. Daar heeft mijn zoontje nooit last van gehad.
Wel verdunde ik de voeding bij voorbaat met 10 cc extra water,
Succes ermee en groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan