rimke

A

Anoniem

Guest
Hoi Rimke,

Ik las dat jij de zelfde pil gebruikt als ik.
Tenminste..hij ligt op mij te wachten. Mij is hij voorgeschreven omdat ik nog borstvoeding geef.
Ik durf er niet aan te beginnen, omdat het toch hormonen zijn die in je melk komen.
Ik wil straks gaan afbouwen met de borstvoeding. En dan kan ik weer aan de gewone pil
Alleen weet ik dat de mini pil lichter is met minder hormonen en dat trekt me meer.
Ik wil dus straks de zelfde pil gaan slikken als jij.
Nu mijn vraag. Ik lees er wel eens over, dat hij minder betrouwbaar is dan de normale pil. En dat je tussen tijdse bloedingen kan hebben...gewichts toename etc.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Alvast bedankt!
Liefs Ilona

Hoi!

Ik slik sinds 6 weken na de bevalling, op 89-2008, microgynon 30. In de hoop dat mijn migraines minder zouden worden dan met de Diana35 die ik voor mijn zwangerschap slikte. Goed nieuws, ik heb nog geen migraine gehad.
Ik heb begrepen dat je met de pil zowieso kans hebt op gewichtstoename, maar ik heb er nog niets van gemerkt, nou was ik natuurlijk ook nog vlak na mijn bevalling begonnen, en ik ben alleen nog maar aan het afvallen. Al blijf ik nu een beetje steken.............
Doorbraakbloedinkjes heb ik wel, althans, wat bruin gekleurde afscheiding.........lekker hoor!
Helaas ben ik nog niet door de pil heen zwanger geworden, whahaha, klinkt een beetje stom, maar ik zou het liefst in een keer doorgaan voor nummer twee..............kan nu nog niet want wacht op een vast contract.........
Vooralsnog niet dus, dus wat dat betreft............het is wel veilig volgens mij. Maar misschien kan ik je over een paar maanden wat anders vertellen............
Al met al ben ik best tevreden, als ik ongesteld word in mijn stopweek is het niet al te veel en heb er niet zoveel last van, maar ik slik hem ook regelmatig een maandje door, deed ik bij mijn vorige pil ook.............

Ik zou zeggen, gewoon aan gaan beginnen, het bevalt mij prima, heb niet al te veel last van bijwerkingen! Het is de pil die wordt voorgeschreven als je borstvoeding geeft, dus ze zullen er wel verstand van hebben. Ik kan me jouw gevoel echter wel voorstellen, je wilt gewoon zo weinig mogelijk hormonen door geven aan je kindje.........
Ik denk dat je borstvoeding wel terug gaat lopen, maar als je toch wilt gaan afbouwen.........

Sterkte met je keuze, en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!!

Liefs Rimke

hoihoi

Ik heb eigenlijk altijd de microgynon30 pil gehad. Tegenwoordig staat het er niet meer in de benaming op; blijkbaar is onze apotheek overgegaan op een andere fabrikant ofzo. Maar goed; ik heb met microgynon nooit last gehad van doorbraakbloedingen. Heb wel altijd gewoon een stopweek gehouden; menstruatie duurde dan +/- 5 dgn, waarvan de eerste 2 dagen iets zwaarder, daarna elke dag minder (5e dag kan ik met een inlegkruisje af).
Oh ja, en ook nooit een ongewenste zwangerschap tijdens het slikken van die pil... (toch wel belangrijk!)
Ik ben sinds ik die pil ben gaan slikken wel aangekomen, maar in diezelfde tijd ben ik ook van een fysiek actievere, stressvolle job naar een kantoorbaan gegaan. Daar gooi ik het grootste gedeelte van mijn gewichtstoename op.

En net als Rimke zegt, ik denk dat een huisarts wel weet of dit een goede combi is met borstvoeding.

Groetjes,
Jacoline.

Bedankt voor de ibfo!

Jullie zijn in elk geval enthousiast!
Ik ga me er binnen kort maar aan wagen.
Enne Rimke... anders "vergeet" je de pil toch gewoon een keertje..!
Want neem het van een kenner aan... 2 kindjes dicht op elkaar is echt heel leuk!

Liefs!

Whahaha, ook een optie.
Zou het alleen niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Gewoon lekker met zijn tweetjes de voorpret van het stoppen met de pil.
Ik zou het heel leuk vinden om weinig leeftijdsverschil tussen maudy en haar evt. broertje of zusje te hebben, maar het minimale leeftijdsverschil zal hier toch echt een jaar of 2 zijn...........helaas. Maar misschien wagen we het er toch wel op.........zo rond maudy haar eerste verjaardag, begin september.........misschien kan ik fons overhalen. Misschien duurt het trouwens ook wel lang..............kan natuurlijk ook nog.
Maudy was er ook niet zonder slag of stoot dus we zullen zien.

Liefs Rimke

Terug
Bovenaan