risicogroep en zwanger willen worden

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
We zijn al 4 maanden bezig om zwanger te worden, maar tot op heden nog niet gelukt. Nu heb ik ook nog een oproep gekregen voor de mexicaanse griepspuit. Nu heb ik de huisarts gebeld, en maag dus na het zetten van de latste spuit tenminste 8 weken niet zwanger worden.
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen! Kunnen pas weer in maart, voor de 2de gaan klussen, maarja ik ben ook de jongste niet meer (bijna 38).
Ik twijfel en twijfel mar, had niet gedacht dat ik dit zo lastig zou vinden.
Sorry voor het geklaag, maar ik kan het ook niet met veel mensen delen, omdat niemand weet dat we voor een 2de gaan.
Groetjes.

Ik kan me voorstellen dat je in dubio zit zeg....
Heb je jaarlijks de griep? Verwacht je dat je de mex. griep krijgt? Want als je wel zwanger raakt en je krijgt in de eerste weken de mex. griep is ook niet fijn voor het ongeboren kind. Als je zelf erg fit bent en denkt dat je een flinke griep wel aan kan zou ik denk ik geen spuit doen. Tenminste...bij mij is de wens voor een 2de inmiddels zo groot dat ik niet zo lang kan wachten....

Succes met je beslissing!!

Had er nog niet over nagedacht, maar dankzij jou berichtje ben ik er ook over aan het denken.....ik behoor tot de risicogroep, mijn man en 2 van onze kinderen ook....maar wij hebben ook een hele sterke kinderwens...
Vorig jaar augustus heb ik een miskraam gehad en sindsdien al bezig voor een 4de, maar tot op heden geen succes. Ik vind het echt een heel moeilijk dilemma....ga straks maar even de huisarts bellen. Vragen of ik als ik niet ingeent ben een gevaar kan vormen voor de rest...vind het zo moeilijk wil het liefst niet nog 3 maanden wachten met zwanger worden....hebben net mijn vruchtbare periode optimaal benut, maar weet pas over 2 weken of ik zwanger ben en moet volgende week de prik gaan halen....sorry voor dit lange verhaal, maar het zit me heel erg dwars en kan er met bijna niemand over praten, omdat ze niet weten dat we voor een 4de bezig zijn...

groetjes

Ben erg benieuwd wat de huisarts zegt!
Ik vind het ook erg lastig, ben al jaren een risicogroep,maar ben in januari voor het eerst echt goed ziek geweest, bijna in het ziekenhuis gelegen.
Nu zou je dus denken, ik neem geen risico en wacht wel een paar maanden! Maar ik kan me maar niet neerleggen bij deze beslissing. We willen zo graag een tweede, maar moet je dit risico wel nemen dan. Laat even weten hoe het bij jou is afgelopen. Groetjes

ik ben ook opgeroepen om me te laten inenten tegen de mex griep, omdat ik in de zorg werk. Ik heb er heel bewust vor gekozen om mij niet te laten inenenten. Ik ben een gezonde meid en ze zeggen dat de mixicaanse griep minder hevig is dan de 'gewone' griep.
Maar waarom zijn jullie opgeroepen? omdat je in de zorg werkt of omdat je al andere gezongdheidsklachten hebt. Dat maakt volgens mij wel wat uit. Maar dan nog is het een keus voor ieder zelf. Mar wel moeilijk. Succes met jullie beslissing

Ik ben opgeroepen omdat ik asmatische bronchites heb, dus ik val wel degelijk in een risicogroep, tevens krijg ik vanuit mijn werk ook een spijt( indien ik dit wil), omdat ik bij een farmacheutische groothandel werk. Ik heb zelf ook wel een beetje het idee dat het allemaal erg opgeblazen is, maarja je zal het maar krijgen, dus ik ben erg benieuwd wat de huisarts van trotse mama zegt. Mijn huisarts verwijst me alleen maar door de webpagina van het rivm.

als je toch de mexicaanse griep krijgt en je bent net zwanger of wordt heel benauwd, dan kun je altijd nog met tamiflu behandeld worden!

Ik behoor ook tot de risicogroep en haal ieder jaar braaf de griepprik. Nu dus ook opgeroepen voor de Mexicaanse. Mijn huisarts zegt dat het beter is echt niet te doen. Mocht je in het begin van de zwangerschap alsnog de Mexicaanse griep krijgen, kun je altijd nog virusremmers krijgen. Ik blijf positief en hoop dat de griep ver bij me vandaan blijft...

Terug
Bovenaan