Ritme 2 weken

Dag moeders,

Onze dochter is nu twee weken en ik geef haar om de drie uur flesvoeding:

7.00/10.00/13.00/16.00/19.00/22.00/2.00of3.00 uur

Ze drinkt haar minimale hoeveelheid melk die ze binnen moet krijgen (per flesje 80ml, soms iets meer). Aangezien ik ook een dochtertje heb van bijna twee, lijkt het me veel handiger haar om de vier uur te gaan voeden (lopen de schema's wat meer overeen met elkaar). Heeft iemand ervaring met het opschorten van de voedingen van 3 naar 4 uur? Mijn eerste dochtertje kreeg na zes weken borstvoeding direct al een flesje om de 4 uur, dus ik heb hier geen ervaring mee. Is het zo dat je ze een uurtje later moet pakken en ze hier dan geleidelijk aan moeten wennen? Ze moet natuurlijk ook haar minimale hoeveelheid voeding binnen blijven krijgen.

Groetjes!

Zou je om de 4 uur gaan voeden, dan moeten de flessen uiteraard voller.
Maar kan ze zo'n volle fles ook op, met dus het risico dat ze niet aan de minimale hoeveelheid komt.
Geef je haar nu de fles echt op tijd? of zou ze als je langer zou wachten ook echt erom vragen. In het laaste geval zou je eens kunnen kijken als je er eens langer tussen laat of ze dan ook meer drinkt...

Verder is een schema prima, maar je kunt er af en toe best een half uurtje vanaf wijken, mocht het zo uitkomen. Dat kan een half uurtje eerder of later zijn, als ze, wat je zelf al aangeeft haar hoeveelheid maar krijgt, en met hoeveel flessen dat is, is aan jou.

Groetjes wanda,
www.bewustouderschap.nl

Hoi hoi, heb je een licht kindje dan ofzo? Vanwege het schema van de 7 voedingen? Want zodra ze boven hun geboortegewicht zitten, wat meestal al in de kraamweek is, mogen ze toch al naar 6 voedingen per 24 uur? Onze dochter hebben we vlgns mij gelijk om de 4 uur gegeven zelfs (ze woog 3645 gram bij de geboorte) En toen ze boven haar geboortegewicht was, zowiezo na een week, mochten we haar daarnaast max 8 uur laten doorslapen 's nachts. Ze kreeg tot afgelopen vrijdag 6x 90 cc en dan steeds 's ochtends aan de hand van hoe laat ze de eerste fles kreeg, gingen we tellen tot de volgende voeding en nu krijgt ze dus sinds ruim een halve week 6x 120cc. Ik weet niet of het ermee te maken heeft dat je eerst bent begonnen met borstvoeding? Ik niet nl. Maar je kan wel gewoon gaan rekken, evt met een speentje ofzo. Vlgns mij zitten ze vrij snel in een ander ritme. Bij mij komt het ook totaal niet uit met de oudste van ook twee haha.. Tja zijn toch de eerste weken. Ik hoop dat verder alles goed gaat, behalve de slapeloze nachten! Sterkte en heel veel plezier en geluk!

Terug
Bovenaan