Ritme 2 weken

Dag moeders,

Onze dochter is nu twee weken en ik geef haar om de drie uur flesvoeding:

7.00/10.00/13.00/16.00/19.00/22.00/2.00of3.00 uur

Ze drinkt haar minimale hoeveelheid melk die ze binnen moet krijgen (per flesje 80ml, soms iets meer). Aangezien ik ook een dochtertje heb van bijna twee, lijkt het me veel handiger haar om de vier uur te gaan voeden (lopen de schema's wat meer overeen met elkaar). Heeft iemand ervaring met het opschorten van de voedingen van 3 naar 4 uur? Mijn eerste dochtertje kreeg na zes weken borstvoeding direct al een flesje om de 4 uur, dus ik heb hier geen ervaring mee. Is het zo dat je ze een uurtje later moet pakken en ze hier dan geleidelijk aan moeten wennen? Ze moet natuurlijk ook haar minimale hoeveelheid voeding binnen blijven krijgen.

Groetjes!

Zou je om de 4 uur gaan voeden, dan moeten de flessen uiteraard voller.
Maar kan ze zo'n volle fles ook op, met dus het risico dat ze niet aan de minimale hoeveelheid komt.
Geef je haar nu de fles echt op tijd? of zou ze als je langer zou wachten ook echt erom vragen. In het laaste geval zou je eens kunnen kijken als je er eens langer tussen laat of ze dan ook meer drinkt...

Verder is een schema prima, maar je kunt er af en toe best een half uurtje vanaf wijken, mocht het zo uitkomen. Dat kan een half uurtje eerder of later zijn, als ze, wat je zelf al aangeeft haar hoeveelheid maar krijgt, en met hoeveel flessen dat is, is aan jou.

Groetjes wanda,
www.bewustouderschap.nl