Ritme 2e kindje

Hoi!

Wij zijn ouders van 2 prachtige dochters van 19 maand en 2 maand.
Nu valt me op en mijn vriend ook dat onze 2e dochter helemaal geen ritme heeft.
Ze krijgt flesvoeding en het verschilt echt per dag op welke tijd zij gevoed wil worden.
Bij onze oudste heb ik 8 weken borstvoeding gegeven en ben toen overgegaan naar flesvoeding. Zij had al snel een ritme te pakken en sliep ook al snel door.
Bij onze 2e is dat dus helemaal anders. De ene nacht wordt ze wakker en heeft (denken we) honger.
En de andere nacht slaapt ze door.
Ze weegt meer dan onze oudste met dezelfde leeftijd en is veel rustiger.
Herkent iemand dit? Ik wissel graag ideeën en tips

Groetjes Lieke

Hoi Liekebr

Dat gebeurt wel vaker hoor dat het tweede kindje een volledig ander ritme heeft dan het eerste kindje. Uiteindelijk zijn zij twee verschillende individuen, met verschillende noden. Ik zelf heb een dochter van bijna drie jaar en een zoontje van bijna 6 maanden. Mijn dochter was als baby een heel moeilijke eter. Ik gaf een tijdje borstvoeding en ze dronk heel traag. Uren moest ik besteden aan de borst geven. Toch kwam ze goed bij en groeide ze goed. Toen ik op een gegeven ogenblik stopte met de borst, leek ze plots veel vlugger te drinken. Ik denk dat ze het vooral leuk vond om zo dicht tegen mij aangeleund te liggen. Volgens mij is je tweede dochter gewoon wat vlugger in alles. Als ze ’s nachts honger heeft, is het goed haar een flesje te geven. Als ze blijft doorslapen... helemaal geen probleem toch? Dan kunnen jullie rustig genieten van een zalig lange nacht.

Terug
Bovenaan