Ritme baby 11 weken

<p>Dag dames,</p><p>ik vraag me af hoe jullie dag eruit ziet met een baby van ongeveer 11 weken.</p><p> </p><p>Onze dochter slaapt in principe vanaf 19.30-8.00 met een voeding om 22.00 en 5.00.</p><p>Nu is ze geen goede slaper overdag en vind ik het ook heel lastig om haar slaapsignalen goed te herkennen. Vanochtend om 10.15 zag ik een geeuwtje. Ben met haar naar boven gegaan en wakker weggelegd. Dit eindigt altijd in een huilbui en proberen slaperig weg te leggen en uiteindelijk slapend. </p><p>Na 45 minuten wordt ze wakker maar doet meestal nog wel een slaapje op mijn arm.</p><p> </p><p>Hebben jullie tips en tricks? Ik probeer het boek baby in een droomritme goed te hanteren maar blijf het lastig vinden. Zeker omdat ze voordat ik haar naar boven breng vrolijk is en daarna eigenlijk echt een tijdje duurt voordat ze uit haar huiltje komt.</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Hier een jongetje van morgen 12 weken. Ons ritme is niet super op de klok, maar de dag ziet er ongeveer zo uit:
7 uur eerste fles (wordt ook wel eens later of eerder). Anderhalfuur later naar bed, tot ongeveer half 11. Dan 11 uur weer een fles, wakker tot ongeveer 12 en dan naar bed tot 14:30. En dan weer een fles, nog eens slapen vanaf 16 ongeveer en dan een fles tussen 18 en 19. En naar bed tussen 19 en 19:30. Dan tussen 23 en 24 komt hij nog voor de avondvoeding en vaak om 4 wordt hij ook nog wakker voor een (kleine) fles. 
Nu klinkt het echt alsof er een super goed ritme in zit, maar dit is globaal het idee (3 keer slapen overdag en 5 flessen). De praktijk is dat hij ook best wel eens slaapjes niet wil slapen en dat ik constant heen en weer moet naar zijn bed (en hij uiteindelijk soms in de draagzak eindigt). Ik herken ook niet altijd zijn slaapsignalen (behalve gaapjes, maar dan is hij lang niet altijd moe genoeg om alweer in z'n bed te willen slapen) - de laatste week zie ik dat hij soms lastiger wordt en gaat jammeren, dan is hij vaak moe. En ik probeer de maximale wakkertijd aan te houden (90 min). 
Bij ons werkt wegleggen op zijn buik, heb je dat geprobeerd? Als ik hem op z'n rug wegleg slaapt hij overdag eeeecht niet haha.
 
Terug
Bovenaan