Ritme baby 12 weken

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu 12 weken. We proberen het ritme volgens het boek 'Droomritme' te volgen : 1,5u wakker,1,5u slapen en a 3u voeden. Ze krijgt de eerste fles tussen 06.00u/07.00u en laatste fles tussen 19.00u/21.00u, nu sinds een week weer een nachtvoeding tussen 02.00 en 04.00u. Dit meer door slaapritme van onze dame.</p><p>Laatste dagen slaapt ze haar eerste dutje bijna 3uur... Daarna is het tussen 30min en 1uur, waardoor ze dus veel wakker is en niet altijd even vrolijk. Ik probeer wel de voedingen hetzelfde te houden.. alleen die van in de ochtend is meestal 4uur ertussen en onze laatste avondfles ook omdat ze bij het dutje van 16.00u na 1u weer wakker is en dan nog steeds moe is en tegen 18.00u weer in slaap valt en slaapt tot 20.00u.</p><p>Moet ik haar als ze zo lang slaapt na 1,5u wakker maken? Ik heb altijd gelezen slapende kindjes niet wakker te maken en als ze weinig slaapt maar vrolijk is dit te accepteren.. vind dit toch moeilijk..</p><p>Ze blijft ook maar ongeveer 1uur wakker ipv 1,5u. Ze houdt dit echt niet vol..</p><p> </p>

Ik zou iets meer je kindje volgen. Als ze lekker slaapt, laten slapen. Ze zal het nodig hebben denk ik dan! Ik maakte overdag nooit wakker tenzij het voedingstijd was. 
Alles wat je beschrijft qua slaap en wakker tijden is gemiddeld. Ene kindje kan 45 min wakker zijn en heeft alweer slaap en een ander kindje kan 2 uur wakker zijn. Als jou kindje na 1 uur moe is doe je haar toch lekker weer naar bed. 
Dat ze niet altijd vrolijk zijn na korte dutjes is ook normaal. Slaap kan je niet afdwingen. Rondje wandelen of in de draagzak helpt misschien om nog een klein dutje te doen. 

Probeer wat los te laten! Veel succes ? 

Mijn kleine is bijna 13 weken. Bij mij hielp het om voor het slapen gaan hem nog een laatste fles te geven dat is minder dan dat hij normaal drinkt. Dan zit zn buik vol voor het slapen gaan en slaapt hij ongeveer 8 uur lang door. Voor derest inderdaad je kleine volgen. Succes!

Terug
Bovenaan