Ritme baby 19 weken

Zijn er nog baby'tjes die aan 19weken nog steeds geen ritme hebben qua slapen/voeding? Door m'n werkuren helaas niet mogelijk..
Op de vrije dagen staan we meestal op tussen 7&7.30. Krijgt dan om de 3a4 uren een flesje van 150 of 180. Op werkdagen moet ons dochtertje helaas al om 5.30 uit bed voor een flesje&dan naar de creche.
Daar geven ze op 'vraag'van het kindje en krijgt ze vaak tussen de 3a5 uren een flesje.
Doet vaak 3 dutjes overdag.. 2 korte slaapjes van 30a45min & 1 lang middagdutje van 1u30 a 2uur.
Proberen haar tussen 19 & 20.30uur naar bed te brengen.( ene dag heeft ze een nachtfles nodig, andere dag niet,..)
Maar de uren om te eten/slapen zijn dus nog dagelijks verschillend.. moeilijk om dan iets vooraf te plannen op vrije dagen!

Hoe zijn jullie begonnen met een ritme?
Of aan welke leeftijd vonden jullie baby's zelf een ritme?
 
Hey,
Mijn dochter is nu ook 19 weken haar ritme is als volgt vanaf 14 weken :
7.30 borstvoeding
9.30 fruit , vers 125 gram
10.00 naar bed
12.00 borstvoeding
14.30 naar bed
16.00 borstvoeding
17.00 groentehap vers 125 gram
19.00 fles 200 ml 
19.30 naar bed, dan slaapt ze tot de volgende ochtend 07.30 ?
 
 
 
Ik vind het keurig voor een baby van 4 maanden oud! Je geeft dus ongeveer elkev4 uur een fles en 3 dutjes per dag? Prima hoor!

Voeden op vaste tijden gebeurde hier zelden. Ik keek gewoon hoe laat ze in de ochtend wakker waren (en of ze nog een nachtvoeding gehad hadden) en daar pastte ik m'n voedingstijden de rest van de dag op aan.

Elke 4 uur ongeveer een fles IS ritme, het hoeft niet elke dag stipt hetzelfde te zijn! Zodra je dat 3 dagen achter elkaar lukt, veranderd dat ritme toch weer. Zo gaat dat bij baby's ;) Dat eerste jaar is één grote aaneenschakeling van verschillende ritmes.

Wat ik hierboven lees is dat een baby van 3 a 4 maanden maar 2 dutjes per dag doet? Wow! Knap dat dat lukt.. de wakkertijd van zo'n kleine baby is meestal toch niet veel meer dan 2 uur. 3/4/5 dutjes per dag op deze leeftijd is heeeeel normaal!
 
En gezien je werk en het vroege opstaan als je kindje naar de opvang moet, ist heel begrijpelijk dat elke dag zo anders is. Niks aan te doen. Het belangrijkste is dat je kindje het er goed op doet en er geen last van heeft dat het elke dag een beetje anders is.

Voor jezelf soms wat vervelender idd, als je weg wilt en t is tijd voor een flesje of slaapje. Al liet ik ze op die leeftijd nog makkelijk 1x per dag in de wagen of in de maxi cosi slapen. Dat werd weer lastiger rond de 6 maanden, dan gaan ze dat ineens weigeren en zit je ineens echt gebonden aan huis tijdens alle slaapjes.

 
Ons meisje is 18 weken. Onze dag ziet er zo uit. 6.30-7 fles 9 uur na bed tot 11 uur 11.00-11.30 fles. 13.00 uur na bed tot 14. 30-15.00 uur. Tussen 15.00 en 15.30 fles. Rond 17.00 uur groente proberen en dan tussen 19.00 en 19.30 fles soms wil ze nog even slapen en andere x is ze wakker tot fles
 
Terug
Bovenaan