Ritme baby 4.5 maand

<p>Wie heeft er nog tips?</p><p>Onze lieve meid is erg onregelmatig met haar slaapjes en haar eerste flesje van de dag.</p><p>De ene dag maakt ze slaapjes van 2.5 uur en de volgende dag slaapt ze elke keer maar een half uurtje.</p><p>Haar ritme op dit moment is</p><p>??? Eerste fles. Elke dag anders. Kan verschillen tussen 3 uur snachts en half 7 sochtends.</p><p>??? Tussen 7 en 9. Fles ligt eraan hoelaat ze hem heeft gehad in de nacht/of ze snachts een flesje heeft gehad</p><p>12.00 fles 180 </p><p>16.00 fles 180</p><p>16.30/17.00 groente/fruit hapje</p><p>19.00 fles 180 deze krijgen wij ook maar niet later. Op dat moment blijft ze krijsen totdat ze een fles krijgt.</p><p> </p><p>Om 23.00 doen wij geen fles meer. Ze dronk hem heel slecht en viel daarna ook slecht weer in slaap. In de weken dat wij zelf ook erg vermoeid waren hebben we haar laten slapen. Geven wij nu alsnog weer een fles rond 23.00 dan komt ze alsnog midden in de nacht voor nog een fles.</p><p>De 12/16/19 flessen zijn standaard tijden. Deze tijden vraagt ze standaard om een Fles.</p><p>Tussendoor leg ik haar om 1.5 uur in bed. Dan slaapt ze de ene keer dus 2.5 uur en het andere moment maar een half uur. Daar is geen pijl op te trekken.</p><p>Ze is altijd een hongerige baby geweest en krijgt dan ook forte voeding met 2 schepjes johannesbroodpitmeel erin tegen het spugen.</p><p>Ze is erg lang en zit dus ook met de groeicurven zowel als lengte als gewicht in de bovenste lijnen. </p><p>Met rijstebloem ben ik een beetje terughoudend, te bang dat ze daardoor veel aankomt. </p><p>Ze kwijlt al tijden en kauwt overal op, maar ik voel geen enkele tand.  Ook ben ik wel bewust over de eventuele sprong van 19 weken maar die eerste fles zou ik toch liever rond 7 uur gaan zien.</p><p> </p><p>Iemand tips voor mij hoe ik de nachten kan gaan verlengen? Moet ik dan toch rijstebloem gaan proberen of gewoon accepteren deze tijden? </p>
 
Hmm hele goede, mijn zoon is bijna 14 weken en krijgt maar 4 flessen per dag meer vraagt hij niet om
wij geven om 06:00 de eerste fles en dan om 11:00 / 16:00 en de laatste om 21:00 
 
Je kunt eens het boek van Stephanie Lampe erbij pakken. Daar staat ten eerste veel in over slapen bij een baby, hele goeie tips. Deed hier wonderen! Daarnaast staan er meerdere voorbeeldritmes in, heel handig. Het boek is goed leesbaar, 1 middag en je hebt m uit. 
Heeft hier supergoed gewerkt en ik weet dat er op het forum nog veel meer mamas zijn die dezelfde ervaring hebben. Altijd het proberen waard!
 
Terug
Bovenaan