Ritme baby 4 maanden

<p>Dag moeders. </p><p> </p><p>Ik weer dat er al verschillende forums zijn of ritme en regelmaat van onze lieve baby's maar ik krijg het niet voor mekaar. </p><p>Onze lieve zoon is nu 19 weken en heeft totaal geen ritme. Mijn enige zekerheid op de dag is dat die rond 21.30 zijn laatste voeding heeft en dan doorslaapt tussen 05:30 a 07:00 </p><p>Onze zoon woog bij zijn geboorte ruim 10 pond en wij hebben best wel een horror bevalling meegemaakt (ziekenhuis heeft ook schuld erkend) </p><p>Hierdoor hebben wij een vreselijke start gehad en is het voor hem ook erg moeilijk om met zijn gewicht om te kunnen gaan. </p><p>Ik geef uitsluitend borstvoeding en dat gaat gelukkig uitstekend dat dan weer wel. Ik voed op verzoek maar dat komt er op neer dat hij zowat om het uur wilt. Gaan we de hort op dan is hij wat makkelijker en redt ik wel de 3 a 4 uurtjes. Maar dan moeten we echt bezig zijn. </p><p>Zijn slaap ritme geen idee.. ene moment 11 uur een uurtje of dan ineens pas om 1 uur. </p><p>Hem naar bed brengen terwijl die nog wakker is, is bijna onmogelijk. </p><p>Hij begint gelijkt met krijsen echt krijsen en raakt dan helemaal over toeren en is dan zeiknat van het zweet. Dus om hem dan in slaap te laten huilen vindt ik geen optie. </p><p>Dus wordt het voeden op verzoek en dan valt die in slaap en 9 van de 10x in slaap en kan ik hem dan over leggen. </p><p>Ik heb de mazzel dat ik thuis loop, maar daardoor heb ik zelf ook geen ritme. Mijn man werkt onregelmatig dus dat helpt ook niet. </p><p>Mijn zoon vraagt veel energie van ons. Hij kan zich zelf maar kort vermaken en verveelt zich snel. </p><p>Nu is hij 19 weken en wilt al zitten kruipen probeert te staan op onze schoot. Krijgt al tandjes. Dus het is voor hem ook niet makkelijk.  </p><p> </p><p>Wie o wie kan ons helpen </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Vervolg: vorige berichtje was nog niet af. 
Meneer wilt geen speen echt al verschillende geprobeerd.  Ook dat helpt niet mee. 
Hij krijgt inmiddels zelf gemaakte hapjes. 
Ik heb geprobeerd de kolven v.d week maar na een uur had ik pas 100 cl van beide kanten. Ik merk ook dat hij de laatste dagen steeds vaker los laat tijdens het drinken. 

Mijn energie raakt op. 

Wat vervelend zeg. Ik denk dat je toch ritme en regelmaat moet gaan toepassen. Zal de eerste dagen ff doorbijten zijn, maar daarna heb je een baby die overdag goed slaapt en daardoor meer energie heeft. Als je baby oververmoeid is krijg je hem ook niet in slaap. Zoek de wakkertijd voor zijn leeftijd op en leg hem dan in bed. In het begin zal hij waarschijnlijk niet willen, maar dan moet je juist doorzetten, ookal breekt je hart op dat moment. 
Om ook voor jezelf meer regelmaat te krijgen in het voeden zou je ipv op verzoek, regelmatiger kunnen gaan voeden. Hij zal dan ook op de momenten dat hij wel mag drinken effectiever drinken. Mijn dochter krijgt ook borstvoeding en ik heb op die leeftijd altijd gevoed nadat ze geslapen had. De slaapjes wisselden van 45 - 90 minuten en alles ertussen. Alleen de laatste voeding kreeg ze voor het slapen gaan. Zo kun ook je dag nog een beetje indelen met dingen die je wil doen. Elk uur drinken hoeft op die leeftijd niet meer en je bent nu nog optijd om het te veranderen. Dit zal in het begin ook echt even doorbijten zijn omdat hij nu gewend is te drinken wanneer hij dat wil. Probeer hem op de momenten dat hij niet hoeft te drinken af te leiden, een oefenhapje te geven of gewoon lekker bij je te nemen en te knuffelen. 
Dat snelle loslaten kan komen omdat hij eigenlijk geen honger heeft maar toch even wil drinken/sabbelen. 
De hoeveelheid die je kolft zegt helaas niks over de hoeveelheid die je in je borsten hebt. Een kolf haalt lang niet alles eruit. 
Hopelijk kun je hier iets mee. Succes! 

Hier ook geen ritme. Helemaal niet qua slaap omdat er 9 vd 10 x overdag niet geslapen wordt.

Flesjes om 6u, 10u, 14u, 18u en 22u en nu net begonnen met hapjes.

Terug
Bovenaan