Ritme baby 4 maanden

<p>Ik ben benieuwd naar de slaap en voedingsritmes van andere 4 maanden baby’s! Dus met tijden van eten/ slapen/ wakker worden. mijn zoontje slaapt erg slecht en een ritme is ver te zoeken. nu hou ik de 90 minuten tijd aan. Maar zo kom je toch op veel meer slaapjes dan 3 als je dit doet? ( wat dus ook het geval is bij ons, komt uit op 5x 30 minuten slaapjes) alvast bedankt! </p>

Mijn dochter is 3,5 maand. Ze krijg volledig bv. Meestal wordt ze rond 7u wakker of moet ik haar wekken ivm werk (23u laatste voeding gehad). Ik zit op 5 a 6 voedingen per dag, hierdoor wisselt het ritme ook. Komt er meestal wel op neer dat ze na de voeding van 7u vrij snel terug gaat naar bed. Zowel thuis als bij de opvang/oppas, ze is dan ook zichtbaar moe. Dan slaapt ze zo weer 2 uur door. En rond 13u doet ze ook vaak een dutje van 1.5 a 2 uur. Verder tussendoor wisselt het. Soms powernapjes tijdens wandelen of boodschappen doen. Na de voeding van 19u gaat ze ook meteen naar bed.
Maar je mag toch wel meer dan 3 slaapjes doen? Vooral laten slapen als ze die behoefte hebben. Moet wel zeggen dat mijn dochter best een slaapkop is :) 

Ons zoontje is ook 4 maanden. Komt sindskort voor voedingen rond 7 - 10 - 14 - 19 - 22 en dan drinkt hij 150+5. 
Ik breng hem zoveel mogelijk na 1 uur en 15 minuten naar bed. Dan is hij nog 10 minuten aan 't mormelen en valt dan in slaap. Soms slaapt hij 30 min, soms 45 min en meestal 1 lang slaapje van 2 uur. 

Als we op stap zijn dan wil hij alles zien en kan hij zomaar 2 à 3 uur wakker zijn. Dan is hij wel van de rel

Ons zoontje is 13 mei geboren. Hij krijgt flesvoeding. 's ochtend wordt hij rond 8 uur wakker, krijgt een fles van 180+6. Daarna uurtje in de box of wipstoel en dan weer op bed. Hij slaapt dan soms een uur of soms 2,5 uur. Om 12.00 uur krijgt hij weer een fles van 180+3 weer uurtje of anderhalf uur spelen en weer op bed. Slaap tijd is dan verschillend. Daarna wat oefen hapjes banaan oid. Om 16.00 uur weer een fles van 210+7. Even slapen, en rond 20.00 uur weer een fles van 210+7. Daarna op bed! 

Ons zoontje is bijna 5 maanden en krijgt fles voeding.  Zijn schema  ziet er ongeveer  zo uit  kan per  dag nog wel is verschillen. 
Wakker rond 07:30uur dan fles 210+7 na fles spelen  na anderhalf uur weer naar bed(9 uur) Slaapt dan  vaak 2.5 uur dan weer rond 11:30 uur fles 210+7 spelen/knuffelen na anderhalf uur weer naar bed (13uur) slaapt  dan verschillend  ene keer lang andere  keer  kort. Tussen door  paar hapjes  fruit. 15:30 uur fles van 210+7 na anderhalf  uur weer naar bed. Tussendoor  groente hapje en dan weer slapen. Dan moeten we hem meestal wakker maken rond 21 uur dan weer fles 210+7 daarna lekker slapen tot de volgende ochtend.

Terug
Bovenaan