Ritme baby 7 mnd

<p>Hoi allemaal, </p><p> </p><p>Ik ben momenteel echt zoekende in het ritme van ons 7 mnd zoontje. Sinds enkele weken zijn we over op ong om de 4 uur voeden, ook wel pp aanvraag dus soms 3.5 maar soms iets langer dan 4. </p><p>Nu slaapt hij sinds een week weer erg slecht. Hij sliep eerst door.  Ik probeer hem tussen 19u en 20u op bed te leggen. Meestal eerst douchen dan een flesje op zn kamer en in bed. Sinds deze week wordt hij dus weer 3 of 4x Wakker in de nacht. </p><p>Hebben jullie tips voor een vaster ritme.</p><p>Meestal wordt hij rond 6u wakker. Dsn gaan we er uit. Ik kleed hem aan. Rond7u krijgt hij zijn eerste fles. </p><p>Dan valt hij meestal rond 9U in slaap hij ligt dan bijna altind nog in de box. Tegen 11u zijn 2de flesje. Soms wat fruit tussendoor. </p><p>Tegen 14u valt hij weer in slaap, ook weer in de box. </p><p>Ik zou hem ook graag op bed willen leggen maar lukt niet altijd. Ik denk dat ik meer regelmaat moet aanbrengen. Wat denken jullie? </p><p> </p>
 
Ik weet niet hoeveel hij drinkt. En wanneer zn laatste fles is, maar kan het niet zijn dat hij honger heeft? Als hij pas enkele weken om de 4 uur komt, komt dat het eerste in mij op. 
Onze zoon is 9 weken en komt ook om de 4 uur en krijgt zn laatste fles rond 10 uur. Altijd en komt dan tussen 4 en 6 uur weer voor zn eerste fles. Het is een beetje om te vergelijken :)
 
Hij krijgt 5 flessen per dag van 180 met 6 schepjes. 
Vorige week sliep hij wel aardig door, wel 5.30 wakker maar dat maakt mij niet uit. 
Als hij nu wakker wordt geef ik hem wel een half flesje. Maar afgelopen nacht werd het 22u, 24u en 3u
 
De wakkertijd met 7 maanden is ongeveer 2 uur. Wij leggen hem dan steeds weer op bed.
Hij krijgt 4 flessen 180+6, waarvan de eerste met pap. Verder fruit, groente en brood met boter of pindakaas. 
Dus 7 uur wakker en fles pap, 9 uur naar bed. Dan half 11 wakker, fruithapje, 11 uur fles, half 1 naar bed. Half 2 wakker, broodje, om 3 uur een fles. Dan weer naar bed, half 5 wakker en dan om 5 uur hapje, half 7 een fles, 7 uur naar bed. Dan geen fles meer tot de volgende ochtend.
Mijn zoontje is bijna 8 maanden. Laatste slaapje gaat wel vaak wat lastiger. 
 
Wij hebben ook gehad dat onze jongen weer wakker werd s nachts en hebben toen vd laatste fles een papfles gemaakt.
Toen sliep ie weer door
 
Hier ook een baby van 7 maanden weer wakker in de nacht. Maar ze heeft dan geen honger. Zij krijgt nog 3 flessen want dat geeft ze zelf aan en ze houdt zich ook niet aan de wakkertijden. Is soms wel 3u achter elkaar wakker. Voorheen sliep ze de nachten goed. 12u achter elkaar. Ik denk dat het misschien ook een fase is en dat ze zich ontwikkelen? 
 
Ons zoontje, bijna 7 maanden, heeft pas ook een tijdje wat slechter geslapen. Maar maakte toen ook echt hele grote stappen qua ontwikkeling, en had de indruk dat hij wat 's nachts even moest verwerken. 
Hij krijgt borstvoeding, dus geen idee hoeveel hij drinkt.
 
Terug
Bovenaan