Ritme baby 8 weken

<p>Hoi ouders, </p><p> </p><p>Vraagje; wat is het ritme van jullie 8 week oude baby?</p><p>Meer een schema van de voedingen, het op bed gaan, hazeslaapjes, in de avond op bed gaan of beneden blijven enz...</p><p> </p>

Hoi!
Ik heb ook een kindje (jongen) van 8 weken oud. Tot een paar dagen geleden had hij nog helemaal geen ritme. Ik werd hier een beetje onzeker van..
Maar nu merk ik dat het echt vanzelf komt, gewoon je kleine volgen :)
Ons ritme is nu ( ik geef bv) om de 3 uur voeding, even rustig spelen en daarna proberen te slapen (meneer vind alles veel te interessant om overdag te slapen), in de namiddag begint hij met clusteren tot 20.00 uur en dan slaapt hij tot 01.30 ongeveer. Daarna begint het om de 3 uur voeden weer ;)
Hij slaapt alleen in de avond en nacht in zijn eigen bed..
Ik ben ook wel benieuwd hoe andere babys van 8 weken dit doen!

Hier een baby van 9 weken. 
Ik geef borstvoeding en schema is min of meer als volgt:
7.00/7.30 uur wakker worden aankleden en voeden. Na ruim een uur weer naar bed en slapen tot volgende voeding.
10.30/11.00 uur verschonen en voeding. Na ongeveer een uur weer naar bed en slapen tot de volgende voeding
14.00/14.30 uur ritme zoals voorgaande voeding. Baby wordt vaak wel wat eerder wakker, maar is nog niet echt hongerig. 
17.30/18.00 uur verschonen en voeden. Baby is meestal na half uurtje weer moe en gaat rond 18.30 uur naar bed voor de nacht.
21.00 uur verschonen en voeding
24.00 uur verschonen en voeding
nacht op verzoek (meestal kleine voeding rond 5 uur).
een dag loopt ook weleens iets anders, maar grofweg dit ritme. Houden in principe wel volgende ritme aan: wakker worden-verschonen-voeden-knuffelen-zelf spelen-slapen aan.

Hoi benrose,
Leuk dat je reageert.
Zelf heb ik een meisje van 8 week. Aangezien ik ook een jongen van bijna 6 heb, heb ik een beetje ritme erin gemaakt.
Rond 6.30 -7.00 fles. Hazeslaapje, badderen, wassen,aankleden.
10.30 -11.00 fles. Rond 12.00 boven op bed.
14.30 fles, daarna zoon ophalen van school. Hazeslaapje
18.30 -19.00 fles Rond 20.00 op bed en dan maken we haar voor de nachtwakker voor een fles. Rond 23.00 -23.30.
Tot de volgende morgen....
Ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Hey

Mijn kleintje is net vier maanden. Maar dit schema heb ik vanaf dat hij een week of 8 a 10 was.
Hij word rond half 10 wakker. Dan de fles. Na een uur max anderhalf als ik zie dat hij moe word gaat hij naar bed tot de volgende voeding. Die krijgt hij overdag om de 3 a 4 uur. Ligt eraan hoe laat hij wakker word. Soms is dat 10 uur pas.
De laatste voeding is om 11uur.

Terug
Bovenaan