Ritme baby 8 weken

<p>Hoeveel slaapjes deed jullie baby bij 2 maanden? En hoe laat doen jullie je baby in bed? </p><p>Gaat jullie baby overdag voor of na de voeding slapen? </p>

Wij hadden bij 8 weken nog niet echt een ritme. Wij deden voeden op verzoek en verder zoveel mogelijk slapen. Ik denk dat het neer kwam op een totaal van 6-7 voedingen en dus 7-8 slaapjes. Zodra ze wakker werd verschonen en fles, even "spelen" maar vaker troosten vanwege krampjes e.d. en proberen weer in slaap te wiegen.
Ik denk dat we wel rond die tijd begonnen met haar vanaf 19:00 in bed leggen. Doorslapen tot 02:00 deed ze vanaf week 9, daarna steeds een uurtje later wakker. 

Wij hebben ook niet echt een ritme. Of toch: we volgen het ritme van ons kindje, maar dat is niet echt een vast ritme. Soms doet-ie dagen aan een stuk hetzelfde en dan plots verandert het weer.
Ik denk dat hij wat te jong is om echt een vast schema op te leggen. Ik zit nog aan 7-8 voedingen, met soms maar een héél kort slaapje tussen overdag omdat meneer te wakker is of last heeft van reflux.
Ik voed na het slaapje, dus hij slaapt voor de voeding, hetzelfde als Minni hierboven.
Hij slaapt bij ons in de woonkamer tot wij gaan slapen rond 22u en dan leggen we hem al slapend in de co-sleeper. Tegen de 12 weken wil ik wel stilletjes aan beginnen met hem op een vaster uur in bed te leggen, maar nu vind ik dat nog niet nodig.

Mijn dochter is ook 8 weken. Ik probeer om de 3/4 uur te voeden. Ze zit op 5/6 voedingen.
Ik laat haar overdag voornamelijk in de box slapen. 1 slaapje in de middag probeer ik in bed. Maar dit wil ze niet altijd. Ze gaat tegelijk met ons naar bed en komt dan ronde de 5/6 uur weer.

Wij proberen wel een vaste volgorde aan te houden van activiteiten.
Wakker- verschonen - buikoefeningen ( moet Ivm voorkeurshouding)- voeding - knuffelen /kletsen - alleen spelen - naar bed /kinderwagen of maxicosi.
Ze kan hier nog niet heel lang wakker blijven.. Uurtje inclusief voeden.
De dag begint altijd tussen 7 en 8. Ongeacht hoe laat ze kwam voor de nachtvoeding of vroege ochtend voeding. Ze krijgt dan ook gewoon weer een fles ( hoeveelheid ligt aan hoe laat de vorige was en hoeveel).
Vanaf dan krijgt ze om de 3 a 4 uur voeding. Zodoende komen we altijd tussen 18u en 19u uit voor de avond fles. Ook om 22.00u nog een fles.

Onze meid is bijna 9 weken en zij heeft 5/6 voedingen per dag. Wij starten de dag om 8 uur, eerst verschonen, dan geven we de fles, gaan samen 'kletsen' en 'spelen', lekker badderen, daarna gaat ze even alleen 'spelen' (in totaal is zij dan ongeveer 1 uur en een kwartier wakker) en dan leggen we haar in bed. Ze slaapt dan ongeveer 45 minuten. Om 11 uur krijgt ze de tweede fles, weer het zelfde (verschonen, fles, samen spelen, alleen spelen, 1 uur en een kwartier wakker) en dan naar bed. Dan slaapt ze meestal iets langer (soms 1,5 uur). Om 14 uur de derde fles, spelen, slapen (weer 45 minuten). 17 uur de vierde fles, meestal wil ze hierna niet meer slapen (huiluurtjes) en om 20:00 de vijfde fles. Hierna gaat ze slapen voor de nacht en word meestal nog 1 keer wakker (we laten haar komen) en soms slaapt ze in 1 ruk door. 

Terug
Bovenaan