Ritme baby 9 weken

<p>Vanaf wanneer hadden jullie echt een ritme met je baby? Bij ons gaat het echt elke dag anders dat is misschien voor de baby helemaal niet goed?</p><p>- We voeden wanneer hij wakker wordt in de nacht en vanaf dan om de 3,5 uur. 4 of 4,5 uur zou beter zijn maar wat doen jullie als de baby echt al huilt van de honger voor de tijd om is?! Hij is dan echt niet te troosten en hem nog een uur laten brullen vind ik zo zielig ?</p><p>- We denken er nu over om de ochtend elke dag om bijv 7.00 te starten om zo de fles om 7-11-15-19-23 te geven. Zou het voor hem dan makkelijker zijn om er 4 uur tussen te laten als de fles elke dag op hetzelfde tijdstip komt?</p><p>- De nachten slaapt de baby pas net weer in zijn bedje (hij sliep tot 2 weken geleden 24/7 op de arm door die reflux?) En hij slaapt nog niet door, zou dat al moeten?</p><p>- Hoe ziet jullie dag eruit met een kindje van ca 9 weken? </p>

Hoi, bij 9 weken had ik bij beide kinderen ook nog geen ritme. Ik gaf bv op verzoek. Tot 5maanden zat hier vaak 2,5-3 uur tussen de voeding. Ik heb rekken tot 4 uur eerlijk gezegd nooit begrepen. Als je zelf honger hebt, neem je ook gewoon eten lijkt me. 
Dus mijn advies zou zijn: lekker eten geven als je kindje wil. Een ritme komt vanzelf! En dat doorslapen ook! Dat is het 1e jaar nog helemaal niet zo normaal als iedereen soer lijken. 

Hier hetzelfde; met een maand of 5 werd het een ritme, ervoor gewoon go with the flow. De ene dag was er voeding om de 4 uur, een dag later moest ze dat inhalen en waren we terug bij om de 2,5. 

Oké fijn om te horen dat geen ritme nog niet zo verkeerd is. Iemand zei laatst "voeden op tijd is voor ouders niet voor baby's" en daar kan ik me wel in vinden alleen geven we flesvoeding en mag de baby daar eigenlijk maar 640 van per dag. Ivm reflux is het wel belangrijk dat we hem niet overvoeden, daarom proberen we de tijd er een beetje in te krijgen.
Maar vind het idd heel moeilijk en zielig niks te geven als het kereltje honger heeft. En dacht misschien slaapt hij ook gewoon niet goed overdag omdat hij niet elke dag op vaste tijdstippen in bedje wordt gelegd? 

Over de hoeveelheid flesvoeding kan ik je verder geen advies geven aangezien ik alleen nog maar bv heb gegeven en nog nooit flesvoeding. Hopelijk kan iemand anders ie daarmee helpen. 
Over het slapen heb ik wel ervaring. Beide kindjes hebben overdag tot 3 maanden alleen maar in de draagzak geslapen eigenlijk. In bed was drama. Dus tot 3 maanden gewoon alles doen met baby op de buik en toen opeens gingen slaapjes veel beter in bed. (Eigenlijk per ongeluk soort, mn moeder had mn dochter op bed gelegd in de ruimte waar zij aan het naaien was, na 2mjn sliep ze opeens. Sindsdien altijd op bed)
Je doet t goed! 

Doorslapen? Dat doet de jongste met 14 maanden nog niet altijd haha.
Je moet echt nog niet teveel verwachten van je ukkie hoor! Voeden om de 4 uur lukte hier met allebei mn dochters pas rond de 4 a 5 maanden. Ik was al blij als er 2.5 a 3 uur tussen zat. Elke 3 uur voeden is echt heeeeel normaal. Om de 4.5 uur voeden moet je niet eens proberen,  dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren! 
Drinken ze 90-120-150cc, dan voed je elke 3 uur. 180cc is elke 4 uur. Maar dat duurt voorlopig nog wel even!! 
Je doet het goed! Twijfel niet aan jezelf! En dat doorslapen.. verwacht er niet teveel van. Hier slapen de kids soms een week door, dan weer een week niet. Al 3 jaar lang. En dat is heeeeeeel normaal!! 

Hi!
Onze kleine meid is nu 10 weken en bij ons verschilt het hoelaat ze wakker wordt. Meestal slaapt ze tot 9:30 in de ochtend en dan krijgt ze flesjes om: 10-13-16-19-22:30. 5 flesjes dus! Nu zit ik nog in mijn verlof maar anders zal het om de 4 uur worden: 7-11-15-19-22:30. Ze kreeg geen nachtvoeding meer sinds ongeveer 8 weken en slaapt nu van 23:30 tot 9:30. Ook totaal geen ritme, we doen gewoon wat zij fijn vindt. Ochtend doet ze een klein slaapje, middag een slaapje van 2/3 uur en eind middag nog een slaapje van een uurtje. Dan gaat ze rond half 8/8 uur weer slapen en de avond in.
Liefs!

Terug
Bovenaan