"Ritme" baby

Hallo allemaal,

Ik zoek wat tips want ik loop wederom vast..
Onze zoon van 9 weken slaapt overdag nog extreem veel en lijkt daardoor in de nacht na zijn voeding, de dag te willen starten. Als ik hem bij me pak, is hij stil en laat hij mij slapen maar volgens mij is hij gewoon wakker.

Ik weet dat een ritme met 2 maanden nog ver te zoeken is maar met mijn dochter heb ik zo gekloot met het hele op verzoek blabla dat zij tot 9 maanden (en ik dus enigzins streng regime invoerde) een oververmoeide, overprikkelde huilbaby had. Zij was echter gedurende de dag wakker en sliep in de nacht als een blok.
Nu lijkt het andersom en ik wil voorkomen dat ik straks weer met een huilbaby zit.
Ik vind het geen enkel probleem dat hij in de nacht nog een keer komt voor voeding maar het lijkt wel alsof hij zijn dag dus start om 4 uur. Dan komt hij (mits hij niet wakker is en huilt) rond 8e weer voor een voeding en dan is het een beetje houtje touwtje hoe de dag loopt. Ene keer 3uur tussen de fles, andere keer 4 uur. In de avond krijg ik er amper nog een fles in en als ik hem wakker maak tussen 2300 en 0.00, komt hij eerder voor een nachtvoeding dan als ik hem bijvoorbeeld om 2100 zijn laatste laat hebben.
Ik snap niks van dit jongetje en hij is zo tevreden over het algemeen en ik ben zo bang dat ik hem verpest doordat ik het teveel op zijn beloop laat.
Overdag is hij zowat in staat om nog van voeding tot voeding te slapen...
Iemand een gouden tip???

Liefs mij

Oh dat hij na zijn nacht voeding wakker is, is wat van de afgelopen dagen. Was eerder niet het geval. Volgens oei, ik groei zit meneer in een sprong maar ik weiger ook een beetje om daar alles op af te schuiven... 

Nacht en dagritme regel je door te zorgen dat er overdag genoeg daglicht is. Dus ook niet alles verduisteren voor slaapjes. En zorgen dat overdag gezelliger is dan 's nachts.
Ritme veranderd zowieso nog met 6 maanden. Zolang hij soms wel zelfstandig in slaap kan vallen, gaat het goed.

Het is ook best lastig allemaal. Wij zijn ook zo rond de 8/9 weken begonnen met een ritme. Wij hebben de boeken van "Baby in een droomritme" gevolgd met schema's. Je moet natuurlijk even zoeken wat voor jou fijn werkt. Dit schema ben ik toen vrij streng gaan aanhouden en ja, dat vergt wel energie en je moet ook wat vaker nee zeggen tegen andere dingen. Het heeft ons mega goed geholpen. Na de avondfles van 19.00 lieten we het op z'n beloop. Werd ze wakker en honger kreeg ze een fles maar maakte haar niet wakker voor nog een avondfles. In het begin betekende dat een nachtfles maar die ging heel snel weg. Na 13 weken sliep ze het klokje rond (natuurlijk ook geluk hebben). Ditzelfde weer gedaan bij onze zoon en werkte ook heel fijn. De dagen maakte we hetzelfde, dus op vaste tijden rondje buiten lopen/badderen/etc. Hopelijk heb je er wat aan... Succes!

Dank je! Ja dat boek was dus ook het antwoord voor onze dochter. Maar toen pas bij 9 maanden ontdekt.. tot die tijd was het drama overdag. Zij sliep vanaf week 1 van 2300 tot 6 en later 7 en toen 8 door. 
Onze kleine man echter doet het heel anders. Ik had het boek er wel alweer bij gepakt maar hij wijkt nu zodanig af dat ik even niet wist hoe te beginnen maar misschien gewoon maar ergens starten. Dank dat je tijd nam om te reageren! 

Terug
Bovenaan