Ritme creëren baby 4 weken

Hoe krijg ik mijn zoontje van 4 weken oud in een goed "ritme" met 5 voedingen?
Het lukt ons al aardig om hem in een ritme te krijgen maar het lukt me niet om dit zo te krijgen dat hij na het slaapje de fles krijgt..
Hij wordt in de ochtend meestal rond 6 uur wakker voor zijn eerste voeding. Daarna leg ik hem terug in bed. Na dat dutje wordt hij wakker en moet hij meestal nog "wachten" op de fles. Na de fles gaat hij weer naar bed omdat hij meestal moe is. Dit gaat zo de hele dag door. Nu lees ik op heel veel sites, forums etc. dat het "ritme" wakker, fles, spelen/knuffelen, slapen is. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar?
 
Je baby is nog maar 4 weken een ritme kan je nog niet verwachten. Meestal vanaf 4-5 maanden kan je een ritme hebben en zelfs later.
 
Typisch voor een newborn van 4 weken toch? Ik zou je verwachtingen even bijschaven. Zo’n kleine is meestal een uurtje wakker waarin je snel kunt voeden, verschonen en tuttelen en dan gaat hij alweer slapen. Babies gaan erg goed op ritme en dingen op vaste tijden proberen te doen, maar jouwe is echt nog te klein.
 
Ritme is echt heel lastig op die leeftijd… laat het los. Hier is ze bijna 6 maanden en begint er eindelijk een beetje ritme in te komen. Maar nog kom ik heel vaak niet uit met dutjes en voedingen…
 
En, het is heel logisch voor babies om lekker met een vol buikje te gaan slapen. Je hoeft dus niet perse eerst te voeden, dan spelen en dan slapen. Dat mag ook echt andersom ;) spelen, voeden, slapen. Kijk naar wat bij jullie past ❤
 
Ik probeerde toen ook ritme te krijgen, maar zaken als een flesje na het wakker worden kwam nooit uit met de voedingen. Ik vond het wel fijn rekening te houden met de wakkertijden. Ook dat kwam niet altijd goed uit overigens ? Bedtijd en voedingtijd op hetzelfde moment bijv.
 
Ag lieverd. 4 weken. Laat je niet gek maken door boeken, sites en moedermaffia. Kind is net uit je buik. Dat ritme komt vanzelf. Probeer vooral te genieten en te vertrouwen op je intuïtie. Ieder kind is anders en geen advies is daarop aangepast. Jij kent je kind het best. Vertrouw daarop
 
Terug
Bovenaan