Ritme creche

<p>Dag allemaal, </p><p>Sinds vandaag gaat onze kleine van 8 maanden weer naar de creche (3x p w). Nou is zijn voedingsschema veranderd hierdoor. Zij geven namelijk tussen de middag rond 15.00u warm eten. Mijn vraag is nu... wat geef ik hem te eten als hij thuis komt om 17u. Geef ik niks? Of een snack? Warm eten heeft hij al gehad. We willen ernaar toe dat hij kan ontbijten met brood. Omdat hij dit uiteindelijk ook zo zal moeten doen. Dus granen krijgt hij dan genoeg binnen. Ontbijt granen pap lust hij niet. Hoe doen jullie dit? <br /><br /></p><p>thuis is zijn schema ongeveer als volgt; </p><p>6u fles (dit wordt uiteindelijk brood)</p><p>9u fruit</p><p>12u fles </p><p>14u 1-2 sneetjes brood met beleg (op de creche is dit dus de warme maaltijd)</p><p>17.30u warm eten</p><p>19.30u avond fles </p>

Waarom krijgt hij daar warm eten? Kunnen ze hem daar geen brood geven op dat tijdstip? Anders zou je hem thuis een broodje kunnen geven of nog iets van fruit. Afhankelijk van hoeveel hij dan nog wil eten. 

Bij ons op het kdv eten ze ook warm tussen de middag maar dan om half 1.
Prima idd. Maar thuis krijgt hij het nogmaals. Niks mis mee voor die kleintjes. Lekkere portie groente!

Bij ons eten de kinderen ook warm op de creche, maar dan wel inderdaad smiddags. Hier doen we het zo dat op de dagen dat ze naar de creche gaan, de kids dan savonds brood of yoghurt&granen krijgen. En op de dagen dat ze thuis zijn, draaien we het om; smiddags brood/yoghurt en savonds met ons samen warm eten. Werkt prima.
Rond 15u warm eten vind ik persoonlijk een beetje eeen gek tijdstip, maar je kan savonds gewoon kijken hoeveel trek je kindje dan nog heeft

Ik zou thuis gewoon weer warm eten aanbieden. Maar je kan ook kiezen voor brood, rauwkost, fruit of wat yoghurt/kwark.

Als ik het goed begrijp krijgt hij in als hij thuis is in de ochtend om 6 uur brood (nu nog de fles) en om 14.00 uur brood.
Wanneer hij naar de creche gaat vervalt het brood om 14.00 omdat hij dan warm krijgt. 

Dan kun je hem het brood dat hij thuis om 14.00 uur krijgt maar op de creche niet heeft gehad toch s avonds geven? Je wilt dat liever niet doen omdat hij al genoeg granen krijgt maar het zijn niet meer granen dan op een thuisdag.

Dus zou het idd gewoon omruilen brood-brood-warm (thuisdag) of brood-warm-brood (crechedag). Of idd 2x warm maar dan heb je ook vaak 2x vlees en pasta/ aardappelen en dat is ook weer niet zo gezond. Alleen de groenten lijkt me weinig vullend eerlijk gezegd. 

Terug
Bovenaan