Ritme en onrust baby

Goedemorgen,

Sinds enkele weken ben ik moeder van ons eerste kindje geworden. We zijn ontzettend gelukkig met haar, het leven is in 1x een stuk fijner geworden! Daarom vind ik het ook erg lastig om toe moeten geven dat ik steeds wanhopiger wordt omdat mijn kindje erg onrustig is en ik haar nauwelijks kan neerleggen.

Beneden hebben we een apart wiegje voor haar staan. Deze blijf ik na het voeden, verschonen en spelen aanbieden. Overdag slaapt ze hier soms een uurtje in (op mijn arm of in de draagzak kan ze tot wel 3 uur slapen). Tegen het einde van de middag wordt ze onrustiger dus hou ik haar lekker bij mij. Ook komt ze einde van de dag dan vaak om het uur om een voeding vragen (ik geef borstvoeding). Haar onrust zakt vaak tegen 1:30/2:30 zodat we de nacht in kunnen gaan. Het idee was om haar bij ons op de kamer in een co-sleeper te laten slapen. Maar dit lukt nog niet dus slaapt ze deels op een Voedingskussen naast ons en op mij.

Bij mijn man is ze nog onrustiger waardoor er een kans op overprikkeling ontstaat en de dagen en nachten nog langer duren, daarnaast komt ze met onrustige momenten om het uur voor een voeding. Inbakeren heb ik geprobeerd (de puckababy accepteert ze niet, de hydrofiele luier aardig).

Het is ons eerste kindje en ik merk dat ik steeds onzekerder aan het worden ben. Door het continue zoeken naar een oplossing, haar bij mij dragen en nauwelijks slapen merk ik ook dat ik het steeds zwaarder krijg.

Ik zit dus met 2 zaken. Enerzijds haar huil-uurtje die mij vrij lang lijkt (17:00/19:00 tot 1:30/2:30) en haar niet kunnen wegleggen.

Hebben jullie adviezen? Hoe ziet jullie dagindeling eruit?

Ik snap echt dat we haar ritme moeten volgen maar aangezien ik binnenkort weer aan het werk moet had ik ook zo gehoopt iets van ritme te krijgen (ze is bijna 7 weken).

Ter aanvulling: we hebben een lactatiedeskundige ingeschakeld en ik leg haar goed aan. Ook is haar tongriempje goed. Verder heeft ze voldoende plas en poepluiers en is ze buiten de onrustige momenten een hele blije baby.

Ik heb geen tips voor je. Het enige wat ik kan zeggen is... het komt Goed! Ik heb hetzelfde rond die periode gehad (en daarna nog een paar keer?). Ik ben zelf mijn baby blijven volgen en veel bij me gehouden en laten drinken, hier leek hij behoefte aan te hebben. Na een paar weken is het vanzelf over gegaan. Zolang je verder een tevreden baby heb met voldoende plas en poepluiers doe je het goed hoor. Er zijn vast mensne die je goede tips voor een beter ritme kunnen geven. Ik wil alleen maar zeggen dat je niet onzeker hoeft te zijn, het hoort erbij en gaat echt over! 

Met 7 wk is er meestal absoluut geen tot weinig ritme. Inbakeren met losse zakken of hydrofielletjes was hier ook drama. Dit gaat hier alleen met de pacco doek, tis net een dwangbuis maar hij werkt echt goed. Ook de combi van pacco, fopspeen en white noise helpen hier vrij goed ? voor de rest het ritme van mini volgen en alles voorspelbaar houden. Eten, knuffel, slapen ?

Die huiluurtjes vallen ook op het eind vd dag, je hebt ook kans dat dat haar momentjes zijn dat ze ff de dag verwerkt. ? niks mis mee, twijfel niet aan jezelf ?

Hoi Ramona,
Volgens mij hebben de meeste baby's rond 7 weken nog niet echt een ritme.
Bij mijn dochter (13 weken) heeft het ook wel even geduurd en heb ik ook vanalles geprobeerd.
Een kussen onder haar matrasjes zodat ze met haar hoofd een stukje hoger lag zodat de melk niet makkelijk omhoog kon lopen.
Achteraf bleek dat ze liever op haar buik ligt en ze slaapt beter dan ooit.
Ik heb dit wel zolang mogelijk proberen te rekken want vond het eerlijk gezegd best akelig en soms nog steeds hoor.
Ik wil niet zeggen dat je je dochter op je buik moet leggen maar blijf proberen.

Het is niet gek hoor dat je wanhopig wordt en dat gevoel kennen we allemaal wel.
Het is in het begin ook zoeken, maar wanneer je eindelijk een beetje ritme hebt gevonden geeft dat ook meer rust.

Mijn dochter heeft meestal ook zo rond etenstijd dat ze onrustig word en dat schijnt vrij normaal te zijn.

het komt allemaal goed!
Geniet van je kindje en hopelijk vind je snel een oplossing waar zij zich fijn bij voelt.
Liefs

Ik heb zelf ook een hele onrustige baby gehad. Ze was gerust van 10 tot 10 wakker. En idd elk uur willen drinken. 
Ik ben uiteindelijk gestopt met de borstvoeding omdat ik dacht dat het daaraan lag. Uiteindelijk bleek het daar niet aan te liggen want met de fles bleef ze ook huilen gillen overstrekken darmkrampen en uitslag. Ik heb toen via het consultatie bureau Nutrilon pepti gekregen voor koemelkallergie. En het was met een paar dagen een heel stuk minder. Daarna nog wel huilen maar geen uren meer achter elkaar. 

Hi,

Onze kleine Dean is nu 8 weekjes oud en wij sinds begonnen met een avondritueel toen hij 5 weekjes was en veel huilde vanaf 18.00 tot uurtje of 23.00 (volgende fles).
Ons avondritueel:
18.45u in bad
19.00u flesje (in het donker geven)
19.30u naar bedje (muziek mobile aan)

De eerste 2 avonden moesten we misschien 3x terug naar boven om zijn tut opnieuw te geven maar avond 3 sliep meneer ineens door tot 01.00u..

inmiddels geven we om 19.00u de fles en daarna 23.00u, dan slaapt hij door tot 5.00u, dan geven we een "kleine" fles en wekken we hem tegenwoordig weer om 07.00u. Zo zit hij nu in een standaard ritme. Dat geeft hem veel rust en dat heeft hij blijkbaar nodig want het is een hele relaxte baby.
Succes! Sommige dagen gaan goed en sommige dagen weer iets minder?????

Ik herken het verhaal van emy over succes bij ritme. Wij ervaren dat ook. Vooral het flesje op de kamer in het donker. Wel bakeren wij in, vaak is het even een kwestie van doorzetten want ze vechten er eerst tegen. 
Mooi is het bij ons beter gegaan toen wij op omneo voeding overgingen. 
Ga je veel met de kleine op pad? Onze meid heeft een zware bevalling gehad en naderhand fysio gehad en was veel overprikkeld. Dit uit zich aan het einde van de dag avond met veel gekrijs. Nu gaan we minder op pad en krijgt ze meer rust en dat lijkt goed te werken. 

Terug
Bovenaan