Ritme en voeden baby 2 maanden

<p>De titel zegt het eigenlijk al, ik heb een kleintje van 9 weken. Deze week de eerste prikjes gehad (beetje verhoging en wat slechter drinken) maar waar ik vooral mee zat is dat op het cb werd aangegeven dat we van 7 naar 6 flesjes moeten. Liefst zou ik ook een fles afbouwen maar ze hadden geen tips; alleen ophogen van de fles maar die drinkt ze nu ook niet altijd leeg. </p><p>Hoe doen jullie het? Is het echt een kwestie van gewenning voor een baby om op gezette tijden voeding te krijgen? Ik ben bang dat ze dan tekort komt al zegt mijn boerenverstand dat ze dat dan echt wel laat merken (desnoods snachts weer om een voeding gaat vragen wat ze nu niet doet...) </p><p>Ook lees ik wisselende verhalen over de formule hoeveel ze moeten drinken; minimum is 120, gemiddeld 150 en max 180. Is dit nu incl schepjes? Nu krijgt ze flesjes van 120+4, dit zien wij als 135cc. </p>

Bij ons zei het CB ook iets soortgelijks toen we van 6 naar 5 flessen mochten. Maar m’n zoontje wilde gewoon echt nog 6 keer drinken. Het heeft zich bij ons vanzelf opgelost. Op een gegeven moment ging hij ineens s nachts wat langer slapen, waardoor alle flessen wat opschoven en hij dus met eentje minder toe kon. We hebben toen wel de hoeveelheid wat verhoogd omdat hij de flessen echt helemaal leeg dronk. Hij is nu 3 maanden en drinkt 5 flessen van 180+6 schepjes. Daarvoor was het dus 6 flessen van 150+5. Daar zou jouw kindje dus nu naartoe mogen, maar ik denk persoonlijk dat een kindje er aan toe moet zijn en elk kindje is nou eenmaal anders. 

Dit was bij ons toen ook het geval. Hij moest terug in flessen, maar dar wilde hij niet, dus wij hebben niets gepusht. Op een gegeven moment (rond de 10 weken bij ons) liet hij er steeds meer tijd tussen zitten en sliep hij ineens de avond van half7 tot 11uur, waardoor we een fles minder konden doen. Het lost zich dus vanzelf op

Hoi mijn dochtertje is ook 9 weken en word ook gezegd dat ze te weinig drinkt omdat ze maar 5x 135cc drinkt en we zijn blij als ze die dus opdrinkt.
Ze heeft altijd ver eronder gezeten met wat het gemiddelde is. 
Maar ze groeit goed weegt 5090 geboren met een gewicht van 3590 dus tja ik vraag mij dan af in hoeverre het zo erg is?
Ze zal echt zelf wel aan geven als ze meer honger zou hebben. 
Hoeveel weegt jou kindje ?

Fijn om herkenning te horen en dat het “probleem” zichzelf oplost. Kan niet wachten tot de middernachtvoeding eraf is maar ons kleintje is ook echt een kleintje. Geboren met 2405 gram en inmiddels 4380 gram. Normaliter drinkt ze tussen de 700 en 800ml, dat is sinds donderdag teruggezakt naar 600-700 ml.. of het nu door de vaccinatie of een sprongetje komt, geen idee.. of ze heeft gewoon ineens minder behoefte om te drinken? Dat kan misschien ook..

Mijn zoon is 6 weken oud. Drinkt sinds n paar dagen 6 flessen ipv 7, aangezien hij langer is gaan slaoen. Wij boden hem al langere tijd 120+4 (135cc) aan, maar sinds dat hij n fles minder drinkt gaan deze helemaal op en heeft hij savonds zelfs nog trek in meer. Sinds gisterenavond geven we hem dus bij de laatse fles 150+5. Hij is dan nog maar 6 weken en weegt ongeveer 4,5 kilo, maar dit is wat hij nu vraagt op dit moment. Ik bedoel hiermee te zeggen dat elk kind anders is en elk kind zijn eigen behoeftes heeft. Een cb kan wel mooi met schemaatjes aankomen met wat jouw kond op deze leeftijd en met dit gewicht moet drinken, maar jij weete het beste wat jouw kind vraagt!! 
Gewoon geven wat jij denkt dat goed is voor je kind!

Hoi,
Ik heb hetzelfde gehoord van CB en dacht dat het niet zou helpen op vaste tijden voeden maar bij ons werkt het echt.
Onze zoon is net 2 maanden (9 weken) en krijgt nu om de 4 een fles. Ik begin in de ochtend om 7 uur met de eerste en eindig in de avond om 11 uur met de laatste. In de nacht vraagt ie niet om voeding, hij schrikt wel afentoe wakker maar gewoon om het stil is en het alleen zijn denk ik (ben ook pas mama dus weet het niet zeker). 
Wij hebben na zijn fles hetzelfde ritme elke keer weer. 
- Verschonen / Flesje / Knuffelen / Spelen / Verschoning checken / Slapen. 
Het was even wennen en het aanpassen van de fles was ook lastig maar het ging al snel goed. 
Wij hebben wel een baby die veel vraagt qua voeding. Hij krijgt dan ook 5 flessen van 5 schepjes omneo (beter voor zijn darmen), 180 ml water en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel. Dit geven wij omdat ie anders te snel drinkt en nu meer het gevoel krijgt ie voldaan is. Op advies van Nutricia trouwens. 
Groetjes Kimberley (mama van Jace Jax)

Terug
Bovenaan