<p>Hoi hoi,</p><p>Onze dochter is 6 maanden oud. Sinds zij weken geleden ziek was, slaapt zij niet meer door in de nacht.</p><p>Ik weet dat het bieden van een goed ritme heel belangrijk is. Daardoor gaan overdag de slaapjes goed. Soms alleen valt het 3e slaapje rond 18u. Zij wordt dan weer wakker na een half uur en het lukt dan niet om de nacht dan te laten beginnen.</p><p>Vaak slaapt zij pas tussen 20 en 21u. Ookal wrijft zij in haar ogen en trekt aan haar oortje, zij huilt hard en lijkt hard te vechten tegen haar slaap. Wij zijn erg zoekende wat wij kunnen verbeteren in het avond ritme. Wie heeft hier een goede tip?</p><p>Ook begreep ik van cb dat bij opvolgmelk 2 een baby echt maximaal 4 flessen van 180 +6 mag.</p><p>Door de nachtvoeding rond 4u, merk ik dat een goed ritme vinden in de voedingen niet mee valt. Ook geef ik tegen 19u een pyjama papje. Dit lijkt de enige manier te zijn dat onze dochter in ieder geval doorslaapt tm 4u. Toen ik dit niet deed werd zij om de 3u wakker.</p><p>Ik ben benieuwd of iemand een goede tip heeft. Als ik om mij heen hoor dat kindjes om 19u de nacht beginnen en dan ook de hele nacht doorslapen dan krijg ik toch het gevoel dat ik iets structureel verkeerd doe. </p>