Ritme,eten,doorslapen

Hallo allemaal,
Mijn dochterje is bijna vijf maanden. Ze krijgt nog nachtvoedingen omdat ik de indruk heb dat ze die nog nodig heeft. Dan komt ze aan vijf voedingen per dag, heel soms zes. Wat ik ook doe (bijvoorbeeld rijstebloem doen in laatste fles), ze slaapt langer, maar niet door, meestal komt ze dan rond drie uur 's nachts. Bij het CB zeiden ze dat ik 'gewoon' de speen in moet doen, dat ze veel te oud is voor nachtvoedingen enzo, maar elk kind is toch anders...? Als ze zoiets zeggen denk ik dat ik iets fout doe, dat mijn dochtertje nooit door zal slapen, etc. Ik ga me dan zorgen maken, maar, is dat nodig? Als ik het nog goed weet, gaf ik mijn zoontje tot 7 maanden nachtvoedingen...is dat niet normaal? Het ritme bij mijn dochter zit er nog niet helemaal in, het zijn heftige maanden geweest, ze heeft reflux en heeft de waterpokken gehad, ze huilt ook veel... Het gaat gelukkig steeds beter nu ze groter wordt, maar, hoe doen jullie dat met de nachtvoedingen enzo?
 
Haihai,

Wanneer geef je de 'laatste' voeding?

Mijn zoontje is 6 maanden, maar is 7 weken te vroeg geboren, heeft reflux, weinig ritme in te krijgen ook etc. Sinds kort slaapt hij 'door'. Hij krijgt zijn laatste fles tussen half 11 en half 12 en slaapt dan tot ergens tussen half 7 en half 8. Als we die late avondvoeding weglaten komt hij tussen 2 en 4 's nachts.
Wat hier wel heeft geholpen was om hem als hij 's nachts (dus tussen 24.00 en 06.00) voor voeding kwam hem een minder voedzame fles te geven. Ik maakte dan een fles van 150/4 ipv 150/5 en bouwde dit zo af naar 120/3 en nadien heeft hij toch genoegen genomen met die laatste fles voor 12en tot 's ochtends. Dit deden we overigens ook op advies van het CB.

Veel succes,
Marieke
 
Onze oudste dochter sliep met 16 weken al van 7 tot 7 op 4 flessen van 200cc. Ik dacht dat met Sven ook wel even te doen. Nou mooi niet. Hij kwam gewoon zelf om 22.30 uur. En met 5 maanden sliep ie iig van 23 uur tot 6 uur zonder voeding, maar wel op een dikke papfles om 22.30... Toen ie een halfjaar was hebben we die papfles eraf gehaald en een gewone fles gegeven, zodat ie een beetje kon wennen aan minder voeding.

We gaven die fles tot zeker tot 8 maanden. Anders kwam ie om 4 uur. Als je geen voeding meer geeft om 23 uur dan kun je haar misschien op die tijd even pakken. Wij gaven Sven trouwens slapend die fles. We deden gewoon de fles in zijn mond, terwijl hij nog in bed lag... hij dronk m zo leeg. Haha... snel klaar.
Na een tijdje zijn we die fles gewoon gaan afbouwen. Steeds minder schepjes melk erin... op een gegeven moment hebben we m weg gelaten... en toen ging het ineens wel goed. Hij is nu al een tijdje van die fles af.

Succes en trek je niks aan van het cb... zij doen alles volgens de lettertjes en dat is geen praktijk. Als je kindje het nodig heeft en niks te zwaar is geef je het gewoon lekker.

 
Als jij vindt dat ze hem nog nodig heeft, gewoon geven. Ik haal mijn zoontje van 13 maanden er om 23.00 uur nog uit voor een fles. Doe ik dat niet, komt ie zelf wel om een uur of 1. Alleen dan met een humeurtje en als ik hem zelf pak, drinkt hij zijn fles, en gaat hij direct weer door. Ik vind het zelf ook nog wel lekker, even een momentje samen voordat ik ga slapen. We hebben het van de week weer een aantal nachten zonder geprobeerd, met als gevolg dat hij heel de nacht gaat liggen spoken en ik dus ook wakker ben. Door de reflux hebben ze ook veel meer het idee dat ze honger hebben. Mijn zoontje is nu een aantal weken van de medicijnen af, maar was voordat hij die kreeg een erg hongerig mannetje. Hij kon blijven drinken. Nu is dat wel over. Maar volgens mij kwam dat zeker door de reflux. Misschien kun je wel een extra schepje nutriton door de fles doen. Dan wordt ie toch wat zwaarder dan met rijstebloem en slaapt je meisje wat langer. (ze moeten al meer moeite doen met het drinken)

Volg vooral je eigen gevoel, volgens het cb doe je het toch nooit goed.
 
Bedankt voor jullie reacties! Goed om te lezen! Ik was iid ook wat minder gaan geven 's nachts, een fles van 150 ipv 200. Dit wil ik verder gaan afbouwen.Wat grappig dat jij, Marieke, dat ook deed! Rond 22:30 probeer ik de fles te geven met rijstebloem, ze laat dan wel 40ml staan, ongeveer. Dan komt ze toch weer rond 4 uur. Ik merk wel dat ze steeds minder drinkt overdag, misschien is ze toe aan een ander eetpatroon en zal ze de melk wat vaker laten staan...ik hoop natuurlijk 's nachts, dus dat ze steeds minder behoefte zal krijgen. Lastig hoor, als het ritme er nog niet in zit...Naar het CB moet ik iid niet altijd luisteren...daar word ik soms alleen gek en onzeker van... Bedankt voor de tips en laat me weten als jullie meer tips weten! :)
 
Ik heb rijstebloem ook geprobeerd, dat hielp hier niet met doorslapen. Hij lijkt er meer krampen van te krijgen (nog steeds) en wordt dan wakker, eigenlijk dus van de kramp, en wil dan voor de geruststelling drinken.
Sinds we nu alleen maar melk geven (op een fruithapje aan het einde van de ochtend na) gaat dat veel beter gelukkig. En dat minderen met de fles heeft hier echt geholpen, dus ik hoop bij jullie ook!
Het is nu alweer bijna 2 weken geleden dat we nog een nachtfles hebben moeten geven! Dus wij zijn blij haha ;-)

En die ritmes... Wij dachten er laatst weer in te zitten en de dag daarna was het plots weer anders haha! Het veranderd voordurend!
 
Terug
Bovenaan