Ritme gezocht...

Onze Thomas is 5,5 maand en dat is net zo'n moment dat hij helemaal toe is aan een ander ritme. maar ik kan nog niet echt een goed ritme vinden omdat hij thuis nog zoveel slaapt. Hoe gaat het met jullie dagritme, altijd een chaos of wel redelijk op orde? Wanneer krijgen jullie kindjes hun fruit en groente? Enz...

Hoi Caat
Wat gaat het de tijd toch snel he? Dilan is ook al weer 5.5 maand.Ik ben ook nog steeds een beetje zoekende qua schema.
Dilan wordt tussen 6.30 en 7.30 uur wakker. Om 7.30 uur komt hij (als ik geen vroege dienst heb) nog even bij mij in bed liggen. Om 8 uur krijgt hij 210 cc fles. Meestal leg ik hem na de voeding nog even weg. Dan wordt hij rond 10 uur weer wakker. Vaak geef ik hem dan een beetje diksap (kleine fles met speen1). Om 12 uur krijgt hij 180 cc fles. Na de fles gaat hij naar bed. Slaapt meestal hij tot 15 uur. Om 16 uur 180 cc fles. Om 16.30 groente of fruit. Om 19.30 210 cc papfles. Soms slaapt hij tussem de bedrijven door nog een half uurtje in de box of wandelwagen. Als Dilan tussendoor trek heeft geef ik ik hem soms een stukje liga.
Groetjes Nurse

Hier ons schema van onze jongen zoon 5,5 maand oud:

7.00uur/7.30uur 180 cc water + 6 schepjes voeding
9.00uur/10.30uur slapen
11.00uur 180cc water + 6 schepjes voeding
12.30/14.30uur slapen
15.00uur potje fruit met diksap
17.00uur potje groente + yoghurt
17.30/19.30uur slapen
20.00uur 180 cc water + 6 schepjes voeding + 3 eetlepels pap
20.30/700uur slapen

Het slapen kan de ene keer langer of korter zijn dan de andere keer maar dit scheelt meestal geen half uur.

Groetjes

Hai!

Hier om 7.30u wakker. Dan een fles van 180cc.
Meestal spelen in de box tot een uurtje of 9u / 9.30u  en dan daarna slapen tot ongeveer 10 uur.
Dan gaan we meestal even op pad, boodschappen doen, wandelen,....
En dan rond 11 uur de fles.
Om 12.30u naar bed tot een uur of 15u. Dan een fles. Spelen, liedjes zingen, boekjes lezen (grote broer (ruim 2 jaar) leest graag voor, zo schattig!!) En dan om 17uur eten : groente of fruit... net wat ik in huis heb, maak alles vers.
Om 17.15 weer naar bed tot 18.30u. (Kunnen wij rustig eten!Nou ja, met een peuter, ook niet zo rustig....)
Dan gaan we met zn alle badderen, 19u een fles en weer naar bed.
Om ongeveer 22.30 u een papfles van 210cc.

Omdat we pas net van de bv af zijn (het ging niet meer, er zat niks meer in....) durf ik de voeding van 22.30 u nog niet weg te laten. Ze sliep tot vorige week nog maar tot 4 / 5 uur, soms half 6 en we zijn nu zoooooo blij dat ze het tot 7 uur redt!!!! Ook gaat er overdag geen 210 in. En denk ik dat ze echt nog 5 voedingen nodig heeft. Als we volgende week 's morgens fruit gaan geven, en 's avonds groente gaan we kijken wanneer ze uit zichzelf komt. En dan geven we natuurlijk om 19 uur de papfles.... We zullen het wel zien.....

Ik merk wel dat ik nu veel minder op pad ga!!!! Het is best een gedoe met die twee kleintjes. Ik wil met dit mooie weer niet overal de auto voor pakken. Als ik ga wandelen gaat Jules steeds van zn kiddyboard af, en als hij geen zin heeft om verder te lopen doet hij dat ook echt niet. Met de oudste in de buggy en Elise in de buikdrager is voor mij nu zooooo warm.... Op de fiets (peuter achterop en Elise in de buikdrager, doe ik alleen als ik snel naar bijv de apotheek moet ofzo. De oplossing voor mij is denk ik zo'n duo-wagen, die moet er echt gaan komen! Dan kan ik wel weer lekker wandelen en dan wat verder dan de speeltuin op de hoek en de glasbak. Die ken ik nu wel....
Herkennen meer moeders dit met twee kleintjes??? Ik kom wel wat klagerig over, maar ik vind het heerlijk om in de tuin te zitten met een kop thee en kijken naar een peuter die met een graafmachine speelt en een baby die iedere keer naar je lacht zodra je je hoofd boven haar laat zien!!
Dit kan misschien beter in een apart item, het is nu een heel verhaal geworden!!

Groetjes Antoi

Zo, ik heb het hele ritme omgegooid en ik ben wel enthousiast.
- Thomas wordt om 6 á 7 uur wakker + aankleden + borstvoeding
Daarna even in de box spelen terwijl wij aankleden en dan naar het kdv (of nog lekker thuis even op schoot)
Voor het naar bed gaan een potje/zelfgemaakte fruithap.Half 8 á half negen naar bed en slapen tot 10 uur
Een slokje water naar behoefte. Daarna even wandelen of lekker spelen
11 uur flesvoeding (180+6) en nog even op schoot zitten
Daarna weer slapen van half twaalf tot half 2/2 uur
Een slokje water als hij wil en lekker op schoot op een rijstwafel sabbelen daarna nog even in de box spelen tot het tijd is voor de fles
15 uur de fles (180+6) boertje doen, dan naar bed
17/18 uur wakker (evt.naar huis) groentehap en wat water.
Even spelen in de box terwijl wij eten.
half 7 in bad daarna borstvoeding en dan ligt hij om half 8 in bed.

Terug
Bovenaan