Ritme + hoeveelheid flesvoeding bij baby 6 weken

<p>Hoi!</p><p>mijn dochter is ruim 6 weken en weegt 4,4 kilo. Volgens de som 150cc x lichaamsgewicht zou ze 660 cc flesvoeding per 24 uur mogen drinken. Hier redt ze het niet op, ze drinkt 7 flessen van 100cc (90ml+3 schepjes), en soms iets meer. We mengen de standaardvoeding al bij met forte.</p><p>Het lukt haar regelmatig nauwelijks om 3 uur tussen de voedingen te laten. S Nachts komt ze meestal twee keer: rond half 3 en rond 6 uur. </p><p>Ik heb meerdere keren gelezen en gehoord dat het helpend kan zijn om over te gaan naar 6 flessen om haar s nachts wat langer te laten slapen. Mijn vraag is, wanneer is een goed moment om te switchen naar 6 flessen en hoe hebben jullie dat aangepakt? Als we 6 flessen van 120cc (bereid product) geven dan komt ze ongeveer gelijk uit qua hoeveelheid maar ik vraag me af of ze dit dan wel opeens volhoudt..</p><p>Hoeveel cc geven jullie je kindjes (en hoeveel wegen zij?) bij 6 voedingen? </p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p><p> </p>

Mijn zoontje is nu 7 weken en woog 2 weken geleden 5,1kg. 
Sinds 7-8 (5weken oud) ben ik zelf 6 flessen gaan geven ipv 7 waar mijn zoontje om vroeg.
Sinds dat hij 3 weken is geef ik flessen van 120+4 (hij woog toen 4,2kg)
Eerst vroeg hij om 8, toen hij iets langer ertussen liet in de nacht zaten we op 7 en nu voed ik een beetje op schema en een beetje op verzoek zodat we op 6 flessen uitkomen. We mengen de voeding ook met forte sinds een week.
(Zie het andere topic voedingsschema 6flessen ook hierover) 

@Ljaan,

bedankt voor je reactie! 
Misschien begrijp ik het niet goed, maar toen je hem bij 3 weken 7 flessen van 120 + 4 gaf (135 cc dus?), kreeg hij toch veel meer voeding dan wordt geadviseerd..? Ik bedoel het zeker niet veroordelend. Ik ben juist heel erg zoekende naar hoeveel voeding ik haar moet geven. Bij het cb houden ze best strikt de norm (of ietsje extra) aan terwijl ik het idee heb dat ze eigenlijk meer voeding wil... ik voel heel erg die tweestrijd, zucht.

hoeveel drinkt je zoontje nu met 6 flessen?

Klopt hij kreeg toen meer dan de richtlijn maar hij had het nodig, daarom eens uitgeprobeerd om hem naar 6flessen te zetten. (Zelf dus) en dat ging opzich ook goed maar meer dan 3uur ertussen lukte niet altijd goed en hij kwam soms al na 2,5 uur. Vandaar nu forte erbij gegeven nu hou hij het makkelijker 3/3,5uur vol. 
Hij krijgt momenteel nog steeds 6x120+4.
ik tel het water als zijnde hoeveel ml volgens de richtlijn. Dus 6x120ml p/d.
Ik snap je tweestrijd maar ik denk dat je je gevoel moet volgen als jij vind dat je kindje meer nodig hebt of grotere flessen moet je dat gewoon doen. De richtlijn is een handvat maar als je er van afwijkt kan heus niet direct kwaad.
ik twijfelde zelf ook om nu al naar 150 te gaan omdat mijn zoontje ook ng niet helemaal verzadigd is na een fles. Daarom eerst forte uitgeprobeerd beginnend met 1 schepje te vervangen voor forte en nu 2 schepjes forte.

Maar de 150 x aantal kilo's is toch de hoeveelheid wat je kindje ongeveer moet hebben (juist een beetje het minimale) en niet de hoeveelheid wat hij maximaal mag hebben..? 
Ik zat een aantal weken op 7 flessen en ben op advies van het cb een beetje de tijd tussendoor gaan rekken zodat ze een grotere hoeveelheid per keer zou gaan drinken. 
Wij geven flesjes van 120+4 waarbij ze laatste tijd steeds gemiddeld maar 100 dronk. Ongeveer kom ik op 700ml per dag dan. 
Omdat zij dus bijna nooit de fles leeg dronk, meldde ze zich vaak ook weer eerder dan de bedoeling. Ik heb de cirkel doorbroken door idd bij elke voeding toch net iets langer te wachten dmv afleiding of het speentje. Snachts of tijdens het slapen overdag, wachtte ik nu ook tot ze écht wakker was en bijv gaat huilen. Want heel vaak denk ik dat ze wakker wordt, en blijkt dat niet zo te zijn. Maarja ze wordt dan wakker omdat ik tegen haar ga praten. Zo heb ik dus aardig wat kwartiertjes en halfuurtjes kunnen rekken en ik zat de dag erna al op 6 flessen. Ze dronk de flessen daardoor ook beter leeg..(langere tijd ertussen, dus meer honger)
Nu na een week heb ik nog naar 1x een dag 7 flessen gegeven en voor de rest steeds 6. 
Ze drinkt alleen niet altijd meer de flessen leeg zoals in het begin.. nu weer gemiddeld 100 per keer., Dus 600 ml per dag gemiddeld. 
Ze is nu 2 maandjes oud en weegt 5.3 kilo.  Het streven is dan dus 795ml per dag.. (als minimum of maximum? Ik weet het nu zelf niet meer??

Mijn zoontje is 7 weken oud en weegt 5,5 kilo, hij komt overdag zeker om de 3 uur ook ben ik forte aan het toevoegen. Hij krijgt 6 flessen van 150+5 waarvan 1 schep forte. Eerst sliep hij gemiddeld 6 uur achter elkaar door snachts nu 4,5 5 uur. 

Mijn zoontje is 7 weken oud en weegt 5,5 kilo, hij komt overdag zeker om de 3 uur ook ben ik forte aan het toevoegen. Hij krijgt 6 flessen van 150+5 waarvan 1 schep forte. Eerst sliep hij gemiddeld 6 uur achter elkaar door snachts nu 4,5 5 uur. 

Hoe weten jullie zo zeker dat je kindje honger heeft? Ik vraag het omdat ik twijfel of mijn kindje ook meer nodig heeft, maar ik houd gewoon nu de richtlijn aan. Dus hoe merk/zie je dat?

Terug
Bovenaan