ritme in flesvoeding?

He meiden,
Onze zoon Brent is 7 januari geboren. Hij is in feite een januari-baby van een december-mama. Ik hoop bij jullie ervaring te vinden over het krijgen van een ritme in de flesvoedingen. Brent krijgt 8x 120+4. Hij drinkt niet alle flessen leeg en krijgt per etmaal gemiddeld 800 ml. Graag zouden wij naar minder voedingen gaan, maar hoe? Wij voeden op verzoek, dus zouden we vanzelf moeten merken als hij meer voeding per fles wil. Zijn er meiden met ervaring???
Groetjes Annemieke

Oe das veel. Luuk krijg 6 voeidngen van 120 (135 dus) en laat soms iets staan. Ik probeer idd wel te rekken naar om de 4 uur maar soms luk dat niet en krijgt hij eerder. Hoe waar is brent? Want ik mag luuk tussen de 650 en 700 ml geven van het cb. Luuk is 4385 nu.
Miss andere voeding proberen ofzo?
Succes ermee

Ja misschien moet je andere voeding proberen...het klinkt als een hongerige baby als ik het zo lees.

Daar heb ik ervaring mee want Jeffrey en Sidney waren hongerige baby's en die kwamen op normale voeding om het 1,5 uur dus ben nutrilon forte gaan geven en dan kon ik het rekken tot 2 uur a 2,5 uur.

Met Railey is het nog een beetje afwachten want het ene moment komt hij om de 2 uur en andere moment om de 2,5 uur maar op normale voeding dus ik klaag daar niet over.

Ik zou als ik jou was niet voeden op verzoek maar echt proberen te rekken...Railey komt dus vaak om de 2 uur maar dan probeer ik echt te rekken.
alleen zo krijg je vaak een ritme als je een beetje probeerd de tijden aan te houden ipv voeden op verzoek.

succes ieder geval

Ja idd dan zou ik babyvoeding gaan kopen voor hongerige baby's !!! En probeer het in iedergeval te rekken tot 3 uur ertussen !!! Suc6.....

Ik heb hier een voorbeeldige baby want die zit op 6 x 120 over de dag verdeelt en dan zit ik op de tijden van s'morgens half 8 en dan om de 3 uur en dan s'avonds om half 11 de laatste voeding en dan moet ik mijn wekker zetten om de kleine dame weer om half 8 te wekken voor haar voeding !!! Echt niet te geloven en dat al vanaf de geboorte .....

Volop aan het genieten van Lisanne en ik wens jullie allemaal veel suc6 ..... de dames die nog moeten bevallen en de moeders !!!

Ik zou niet zomaar over gaan op voeding voor hongerige baby's.
Je geeft aan dat je voed op vraag, misschien moet jullie kleine man eerst gaan wennen om voeding te krijgen om de 3 a 4 uur.
Ga je dan Forte geven, zal hij misschien te snel vol zitten ....

Ook kan de voeding die je nu geeft idd niet genoeg zijn voor hem, maar een ander merk kan dan ookal wat doen.

Overleg het even met je CB of huisarts. Ik zou met zo'n kleintje nog niet teveel zelf uit gaan vogelen.

Hier ook zo'n probleem hoor! Jasmijn is van de 17de en krijgt nu al 880 cc per dag en is zelfs 10 dagen jonger dan Brent!. Hongerige baby dus! Wel hebben wij er al een ritme inzitten.. Overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur. Natuurlijk lukt dat niet altijd en probeer ik het te rekken. Soms lukt dat, soms niet.

Wat je kan proberen (ga ik morgen mee starten) is om de voeding voor hongerige baby's te combineren met de gewone voeding...

's Ochtends gewone voeding, 's middags 1 schepje van de speciale voeding en de rest van de schepjes gewone voeding, en 's avonds 2 om 2 schepjes... Heb hier veel positieve reacties over gehoord dus wij gaan er morgen voor! Jasmijn krijgt anders veel en veels te veel binnen op een dag voor een 3 weken oude baby! Succes!

Terug
Bovenaan