Ritme in geven borstvoeding

<p style="text-align: left;">Hoi,</p><p>Hebben jullie tips hoe je een ritme kan krijgen voor het geven van borstvoeding?</p><p>En hoe dit te combineren met kolven (voor wanneer ik weer aan het werk moet)?</p><p>En vanaf wanneer is iets van een ritme überhaupt mogelijk?</p><p>Hoor graag tips :) </p>
 
Ik voed mijn baby na het slapen. Zo komt er enigszins een ritme. Ookal betekent dat dat ze de ene keer na 3 uur alweer krijgt en de andere keer pas na 5 uur als ze langer slaapt. Voordat ze naar bed gaat voor de nacht voed ik haar ook nog en dan de volgende ochtend pas. Toen ze nog wel voor nachtvoeding kwam kreeg ze dat natuurlijk.
Op het werk houd ik er ongeveer 4-5 uur tussen het kolven. Dan brengt het meer op dan wanneer ik om de 3 uur zou kolven.

Oja vanaf een maand of 3 - 3.5 komt er vaak een duidelijker ritme in. Die dan weer veranderd bij een sprongetje haha.
 
Ja lastig, vast per kind verschillend. Ik kolfde tussen 10-11 en 14-15 op mn werk en dat was genoeg voor mij. Later afgebouwd naar 1x tussen de middag geloof ik, toen ik over wilde naar de fles. Ik wilde steeds 4 uur tussen voedingen, maar dat lukte niet altijd. Dochterlief bleef, ook met flesvoeding, van de kleine hoeveelheden.
 
Ik hield ook altijd het natuurlijke ritme van mijn baby aan; wakker, voeden, knuffelen, alleen spelen en weer naar bed. Alles binnen de wakkertijd passend bij de leeftijd. Ik had een onrustige, prikkelbare baby dus door met de borst op verzoek te voeden kon ik ook echt rust en regelmaat toepassen en dat was dan vervolgens ons ritme, de eerste 3 á 4 maanden toch wel. Daarna werd alles een stuk gemakkelijker waardoor je meer tijd krijgt tussen de voedingen. Probeer zo veel mogelijk naar je kindje te kijken. Ze geven zelf op een gegeven moment wel aan waar ze aan toe zijn!
Ik kolfde ook 2 keer op een dag als mijm borsten goed vol zaten. Meestal kwam dat wel op ongeveer dezelfde tijd neer. 
 
Ik kolfde 1 keer op mijn werk, tussen de middag. Hij dronk in het begin vaak nog wel 2 flessen terwijl ik weg was maar dat kon ik aanvullen met de vriezervoorraad. 
 
Nu na 13 maanden pas een. Soort van ritme haha maar dat veranderd ooo met de dag.... lekker je kindje volgen. Op t werk kolven als je kindje zou drinken. Heb ik aangehouden. Gekeken. Naar de daf ervoor en die tijden aangehouden. Zelfs nu kan ik gelukkig nog kolven! Niet teveel over na denken en go with the flow
 
Terug
Bovenaan