Ritme inbouwen

<p>Vanaf hoeveel weken is het verstandig om een vast eet- en slaapritme in te bouwen? Mijn dochter is nu bijna 6 weken. Ik merk dat ze onrustig slaapt en heel moeilijk in slaap komt. Ze slaapt met name in haar eigen bedje. Is het verstandig om te beginnen met een vast ritme?</p>

Als ze onrustig is lekker bij je nemen! Mijn ervaring is dat ritme vanaf 3/4 maanden vanzelf wel komt..
Moeilijk zelf in slaap komen is op die leeftijd echt heel normaal.. in slaap voeden/wiegen/draagdoek is echt oke.

Ik ben vanaf week 2 begonnen met ritme, ik maak hem zelf wakker soms wordt hij zelf wakker, om de 4 uur voeding eerst verschonen, flesvoeding 120 ml hij drinkt er 100 cc op knuffellen, en dan naar bed.

Als hij wat ouder is en meer beweegt is het meestal zo: verschonen, voeding, knufellen, in de box spelen. En tussendoor buikoefeningen. Dit had ik ook bij mijn oudste gedaan en ging altijd prima.

Bij ons kwam het ritme vanzelf rond 12 weken. En als ze onrustig was pakten we haar lekker bij ons. Ze sliep waar ze ook maar kon slapen. Al was dat naast ons op de bank of in de box. Verwennen en aanwennen is er op deze leeftijd echt nog niet bij. En ook nu ze 1,5 is en ze een slechte nacht heeft, dan ligt ze lekker tussen ons in.

Overigens wat grappig om te lezen dat anderen het ook zo ervaren dat ritme vanzelf komt. Ik geloofde dat eerst zelf niet zo toen m'n zoontje een week of 7 was, maar echt, het komt vanzelf.

Onze dochter is ook 6 weken en wij hebben eigenlijk ook niet echt een ritme, is ook nog niet echt te doen vind ik..

Het geen wat wij aan ritme hebben is dit: verschonen, fles, knuffelen/contact maken en dan weer slapen. ze slaapt of in de box/wagen, of bij ons en aangezien ze nogal veel slaapt haha! soms slaapt ze in haar wiegje want dat wiegje vind ze maar niks. Als ze wat ouder zijn komt het ritme vanzelf

Terug
Bovenaan