ritme is weg :(

hallo

ik ben een april mama van selina 14-04-07.sinds een paar dagen komt selina weer vroeg in de nacht vanacht om 3.30 ik heb van de week al een schepje nutrix dooor de voeding gedaan maar toen sliep ze maar tot 5 uur .ze heeft bijna altijd tot 6 uur half 7 geslapen met een flesje van 150 cc en gister heb ik ze iets meer gegeven en slaapt ze maar tot 3.30.ik ben er zo moe van ze had ritme van 6 uur 10 uur 14 uur 18 uur en om 23 uur weer en toen sliep ze weer tot 6 uur meestal en soms iets langer maar nu tot hoog uit 4.00  ik snap er nix van wie heeft er tips of heeft dit ook.

liefs tara mama van selina 14-04-07

Hoi hoi, ik heb dat ook met Jadey gehad, toen ik haar meer voeding ging geven werdt ze ook eerder wakker, nu geven we haar 1 flinke lepel pap door de fles (180 cc 6 friso en 2 nutriton) en slaapt madam gewoon door, aan alleen melk had ze niet genoeg.
We lieten haar ook op haar buikje slapen, want ze is heel bewegelijk en slaat zichzelf dus wakker..
als ze nu voor 7en wakker is neem ik haar in bed met haar speentje, meestal valt ze weer in slaap of ligt ze gewoon lekker te spelen met haar handjes.

misschien moet je alle flessen iets verhogen over de dag.

ik hoop dat ze snel weer in haar ritme zit.
gr tammy mv jadey 02.04

he hallo
Moeilijk he als dat ritme weer weg is. Kan je wat dat betreft niet echt advies geven. Die van mij heeft ook niet echt een ritme. Sinds vorige week in het ziekenhuis een klein beetje. Zij is van 10-03 en komt zelf nooit om voeding. Ze moet nu om 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 en 23.00 dus wel meer voedingen dan die kleine van jou maar dat verschilt ook per kind natuurlijk. Hoop dat het gauw weer normaal word voor je zodat je beter kan slapen. Succes.
O en ik moest wel lachen want ik ben zelf ook op 14 april jarig maar dan een paar jaartjes ouder. ha ha

hoi
bedankt voor jullie snelle reactie.ik ga vanavond weer  proberen om meer nutrix door de flesje te doen 200 cc en dan 2 a 3 schepjes nutrix ik hoop dat ze het dan doen en ik probeer meer voeding te geven maar ze komt meestal niet verder dan 150 cc de rest spuugt ze weer uit dus ik denk dat ik door de avond flesje van 23.00 maar een goeie pap fles maak in de hoop dat ze weer om 6 a 7 uur komt.en anders misschien dat ik een fruithapje tussendoor kan geven rond de middag of zou dat nog te vroeg zijn en teveel omdat ik ook al een pap fles geef savonds 23.00.  

liefs tara

hoi tara,
het blijft moeilijk, ga op je kleintje af, als zij niet verder komt dan 150 laat het dan zo, maar doe idd 2 schepjes door de avondfles....
ik ben ook vroeger met fruit en groente begonnen hoor, jadey heeft gewoon weg niet genoeg aan melk hoeveel het ook is, en ze heeft er verder geen last van.
pap werkt bij ons heel erg goed, maar elke kindje is anders....

succes meid

gr tammy

hoi tammy24

ik ga proberen om smiddags fruit tegeven gewoon 2 hapjes om te proberen en savonds om 23.00 uur papflesje en kijken hoe het gaat want ik hou selina meestal van 14 uur ongeveer (ligt eraan hoe laat ze komt) meestal uit bedje tot ze in badje gaat om 18.00 uur dan geef ik ze rond 16.00 uur fruit om te proberen en 18.00 in badje en 18.30 op bed tot 23.00 uur en dan papflesje ik hoop at het gaat werken bedankt voor je reactie meestal reageren er niet zo snel maar hier wel volgens mij .ik laat nog ff weten hoe het is gegaan vanacht.ps na 7.00 uur leg is selina ook bij mij in bed tot de fles van 10.00 uur en dan ff spelen en dan rond 11 uur weer in haar eigen bedje dat ze wel haar middag slaap heeft dan kan ze smiddags langer wakker blijven tot 18.00 soms slaapt ze tussendoor nog een uurtje maar dan kan ik om 16.00 uur fruit geven dan houd ze ook langer vol tot 18.00 uur denk ik.maar ja heel erg bedankt

liefs tara

hoi Tara,
tja ben nou eenmaal verslaafd en heb er nu even de tijd voor...hihihi.
Dit is Jadey haar rooster, misschien heb je er wat aan????

7.30 fles 180 cc
half uurtje slapen meestal tussen 8.30 en 9.00
10.00 fruit
11.30 fles
slapen tussen 12.30 en 15.00 (soms ook maar een half uur)
15.30 fles
slaapt tussendoor een half uurtje
18.00 groente
18.30 lekker in bad
19.00 fles
19.30 naar bed ze slaapt dan gelijk....
23,00 laatste fles en slaapt gelijk verder

gr tammy

Zou het niet kunnen zijn dat jouw kindje gewoon te moe is om meer te drinken om 23 uur? Als ze de hele middag wakker is ..... dan is ze volgens mij bekaf. Ruben is geen extreme slaapkop, maar slaapt toch wel veel meer overdag. Gemiddeld slaapt hij tussen de 4 a 5 uur overdag (tussen 8.00 en 19.30).
Maar hij is eigenlijk nooit langer wakker dan 2 uur achter elkaar ..... dan is hij bekaf. Ook al slaapt hij dan maar weer een half uurtje of 45 minuten, maar hij moet dan wel slapen.

Ook kan het helpen om de avondfles wat eerder te geven. Als wij Ruben na 23 uur zijn laatste fles geven, dan is hij vaak voor 7 uur al weer wakker. Geven wij de fles rond 22.30 uur, dan is het vaak rond 8 uur dat hij wakker wordt.
En Ruben zit nu in een sprongetje volgens mij, want hij is veel meer wakker overdag dan anders en hij wordt ook vroeger wakker 's ochtends.

Ruben is trouwens van 3 april (bijna 4 maanden). Hij heeft nu nog genoeg aan 5 flessen van 200ml ...... hij drinkt zijn flessen niet altijd helemaal leeg. Hij krijgt nog geen rijstebloem of fruit/groente. Gaan we binnenkort denk ik mee beginnen.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Terug
Bovenaan