<p>Het belangrijkste wat er is rust, ritme, regelmaat. Maarja tot in hoever?</p><p>Mijn zoontje is een grote druktemaker van 6 maanden. En soms zit ik even met mijn handen in het haar (Nu dus)</p><p>Doe ik het wel goed? 'Verpest' ik mijn kind?</p><p>De tijden van slapen zijn nóóit hetzelfde. De ene dag wil hij na 1,5 uur wakker zijn alweer slapen en de andere dag pas na 2,5 uur. De ene dag slaapt hij soms wel slaapjes van 2 uur maar sommige dagen powernap hij ook alleen maar.</p><p>Wij geven om de 4 uur een fles. Waarvan de eerste om half 7 en de laatste ook weer om half 7. We geven sochtends na zijn eerste slaapje een fruithapje. Na zijn 2e slaapje nu een stukje broodkorst, en dan in de avond rond 5 zijn groentehapje. </p><p>Maar dus nu, we hebben af en toe van die rampzalige avonden. Dat we hem niet meer in slaap krijgen zodat hij het volhoud tot zijn laatste fles. Vandaag was hij bijvoorbeeld om 15:15 wakker van een slaapje en lukte het mij niet meer om hem te laten slapen. Gisteren hebben we dit opgelost door te gaan wandelen maar nu regende het dus dan ga ik echt niet wandelen haha! Met als gevolg dat het net gillen was geblazen en dat ik hem slaperig heb gewiegd en toen heb weggelegd.</p><p>Nu gaat hij dus naar een oppas die doet wat haar het beste uitkomt. Of nog een snackfles of het fruit om 1 uur. </p><p>En nu gebeurd het steeds vaker dat de avond slaap een ramp is! </p><p>Maarja! Ligt dit nou aan het feit dat ik hem niet op vaste tijden laat slapen enzovoort? Of is het omdat iemand anders loopt te rotzooien met zijn ritme? </p>